لرستان؛

جابجایی یک‌ میلیون و ۹۳۶ هزار تن انواع کالا در لرستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان از جابجایی یک میلیون و ۹۳۶ هزار تن انواع کالا در این استان طی امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ زندی فر گفت: در شش ماه نخست امسال یک میلیون و ۹۳۶ هزار ۲۱ تن انواع کالا در استان حمل شده است.

وی با اشاره به افزایش ۱.۳۹ درصدی تعداد سفر ناوگان عمومی باری در ابتدای امسال افزود: در شش ماه نخست سال گذشته ۱۵۰ هزار و ۴۵ سفر توسط ناوگان باری استان انجام شده بود که این میزان در امسال به ۱۵۲ هزار و ۱۴۰ سفر افزایش یافته و نشانگر آغاز تحرک در اقتصاد استان است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با بیان اینکه در حال حاضر ۸۹ شرکت حمل و نقل کالا در استان فعال هستند گفت: سنگ لاشه، گندم، سیمان کیسه ای تیپ ۲، پوزولان، گازوئیل، پلی اتیلن، کربنات کلسیم و انواع بنزین عمده ترین بارهای جابه‌جا شده در استان هستند و در این میان پوزولان، گندم، سنگ لاشه و گازوئیل بیشترین فراوانی را دارند.

زندی فر افزود: شهرستان دورود با ۴۸۷ هزار و ۶۰۷ تن بیش ترین و شهرستان چگنی با ۱۰ هزار و ۵۶۵ تن کم ترین بار جابجا شده در استان را داشته اند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار و ۲۳۱ راننده حرفه ای و ۹ هزار و ۱۲ دستگاه انواع وسایل نقلیه باری با متوسط عمر ۱۵ سال در حوزه حمل و نقل کالای استان فعال هستند.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار