شرکت بیش از 25 هزار نفر در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از رشد 64 درصدی شرکت کنندگان در جشنواره امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

محمد مهدی بحرالعلوم رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: جشنواره امسال در بخش‌های حفظ، قرائت، نغمات آئینی، کتبی، پژوهشی، ادبی، هنری، کتابخوانی و فناوری برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه در این جشنواره سه گروه کارمندان، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی شرکت کرده‌اند افزود: 11 هزار و 859 نفر دانشجو، 12 هزار و 210 کارمند و هزار و شصت استاد در این جشنواره شرکت کرده‌اند. دانشجویان بیشترین تعداد شرکت کنندگان این جشنواره را به خود اختصاص داده‌اند و بیشترین ثبت نام برای شرکت در این جشنواره از دانشگاه شیراز، گلستان و کاشان بوده است. 

بحرالعلوم با اشاره به اینکه میزان شرکت کنندگان در جشنواره امسال نسبت به سال گذشته 64 درصد رشد داشته است عنوان کرد:‌ در بخش کتابخوانی 10 هزار و 129 نفر، در بخش پژوهشی هزار و 46 نفر در بخش فناوری 297 نفر ، در بخش هنری 2 هزار و 234 نفر،‌ادبی 729 نفر، کتبی 19 هزار و 847 نفر، حفظ قرائت و نغمات آئینی 7 هزار و 594 نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد در مجموعه ادبی، هنری و فناوری 36 نفر در بخش کتبی 65 نفر، در بخش نغمات آئینی 9 نفر و در بخش پژوهشی بیش از 20 نفر حائز رتبه برتر شده‌اند. 

وی عنوان کرد: تعیین نفرات برتر بخش حفظ، قرائت ششم تا نهم مهر ماه در مراسم اختتامیه این جشنواره به رقابت می‌پردازند. 

شایان ذکر است که مراسم افتتاحیه این جشنواره سه‌شنبه ششم مهر ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور وزیر بهداشت در مشهد برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار