واکاوی تغییر در کتاب پایه ششم ابتدایی

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت‌ آموزش و پرورش گفت: در سال جاری در پایه ششم محتوای درسی ارتباط طولی و عرضی با متون سال‌های قبل بوده به ویژه کتاب فارسی سوم داشته بنابراین تغییراتی در پایه ششم حاصل شد.

واکاوی تغییر در کتاب پایه ششم ابتدایی
حسین طلایی معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون اعمال برخی تغییرات در کتاب درسی ششم ابتدایی گفت: با توجه به اینکه محتوای آموزشی کتاب‌ها ارتباط نزدیکی با سال‌های قبل داشته و طبق بررسی‌ها این مسئله مشخص شده است لذا به منظور گسترش مفهوم ایثارگری با موضوع جهاد در کتاب ششم ابتدایی آشنایی با شهیدان همچون شهید همت، باکری و ... مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در کتاب سوم دبستان دانش‌آموز با شخصیت حسین فهمیده آشنا می‌شود اظهار کرد: بنابراین در کتاب ششم سایر شهدا مورد بررسی قرار می‌گیرند.

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: در کتاب ششم درس پانزدهم توسعه فرهنگ شهادت در قالب بیان زندگی شهدا به تصویب برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی با سیره شهدا یکی از مسائلی است که در کتاب درسی به آن اشاره شده و به جهت تنوع‌بخشی به مطالب و آشنایی دانش‌آموزان با طیف وسیع‌تری از شهدا ارتباط متون درسی در پایه‌های تحصیلی مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته تا مطالب جدید‌تری به دانش‌آموزان تعلیم داده شود.

گفتنی است؛ پیش از این اخباری مبنی بر حذف نام شهید فهمیده از کتاب درسی ششم ابتدایی مطرح شده بود که با توجه به توضیحات مسئولان مربوطه چنین مسئله‌ای وجود نداشته بلکه به دلیل افزایش آگاهی دانش‌آموزان از سیره شهدا آشنایی با شهید فهمیده در کتاب سوم دبستان و سایر شهدا در کتاب ششم انجام شده است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.