تعهدحرفه ای دانشجويان علوم پزشكی با ورود به دانشگاه آغاز می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تعهد حرفه ای دانشجویان علوم پزشکی با ورود به دانشگاه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم یکپارچه آغاز سال تحصیلی جدید رشته‌های علوم پزشکی در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به موضوع تعهدحرفه‌ای در همه گروه‌های پزشکی گفت: این تعهد از امروز با ثبت نام دانشجویان و ورود آنها به دانشگاه آغاز شده که تعهدحرفه‌ای پس از فارغ التحصیل شدن و مواجه با بیمار صورت نمی‌گیرد و عصاره این موضوع آن است که منافع مردم در سلامت به منافع خدمت رسانان برتری و ترجیح داشته باشد.

وی ادامه داد: دانشجوی علوم پزشکی برای پول در آوردند به دانشگاه نیامده و همه لذت یک فارغ التحصیل این رشته‌ها در درمان و لبخند بیمار پس از آن است البته در پس همه وظایف درآمد نیز کسب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به خاطره‌ای از دوران دانشجویی خود درباره تعهد حرفه‌ای گفت: من به یاد دارم اینترن هم‌ کلاسی من در دوران تحصیل یک شب تا صبح به نوزادی که در داخل انکوواتور و اوضاع خوبی نداشت یک تنه تا صبح بدون اینکه لحظه‌ای کار خود را متوقف کند به این نوزاد تنفس مصنوعی داد و این معنای تعهد و اخلاق حرفه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه ما در گروه پزشکی با موضوعی به نام تک بعدی بودن مواجه هستیم گفت: تک بعدی بودن ضرری بزرگ است اما متاسفانه این موضوع در گروه پزشکی شایع بوده و یک دانشجو در زمان تحصیل خود یا به دور خود یک تونل شیشه‌ای کشیده یا در حالت بدتر در یک تونل بتونی مسیر تحصیل و زندگی خود را طی می‌کند، هرچند که انتظار استادان بالا بوده و درس‌ها سخت هستند اما در کنار تحصیل  در علوم پزشکی باید به جامعه و خانواده نیز اهمیت داد.

جعفریان با اشاره به آرزوی دیگری در پزشکی اظهار کرد:  از دست دادن شخصیت انسانی یکی از آرزو‌های دیگر این رشته است که متاسفانه در بسیاری از متخصصان اتفاق می‌افتد. یک پزشک نباید فراموش کند او نیز انسان است و به خانواده نیز نیاز داشته؛ همچنین به درد مردم جامعه برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بیشترین آفت در نسل جوان حاضر اتلاف وقت است گفت:‌ بسیاری از جوان‌ها عمر خود را در فضای مجازی می‌گذارند اکنون ابزار‌های تکنولوژی زیادی موجب شده‌اند که به راحتی وقت جوانان کشور ضایع شود.

وی در مراسم آغاز سال تحصیلی به دانشجویان گفت: شما دانشجویان امروز فصل جدیدی از زندگی را آغاز کرده‌اید دانشجو یعنی کسی که به دنبال دانش برود اما بیش از دانشی که کسب می‌کند منش او مهم است، اگر منش درست داشته باشیم مفید هستیم دانش به تنهایی چیزی را حل نمی‌کند دانش ضرورت است اما کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران بهترین دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: دانشکده‌های پزشکی همه نوعی با جان انسان‌ها در ارتباط هستند این دانشگاه از زمان ساختمان قدیم 160 سال و ساختمان جدید 8سال قدمت دارد.

جعفریان ادامه داد: با وجود اینکه بهترین دانشگاه علوم پزشکی کشور هستیم اما با این حال ضعف‌های بسیاری داریم و دانشجویان و استادان باید کمک کنند تا نواقص و ضعف‌ها بر طرف شوند.

وی افزود‌: دانشجویان باید افق دید خود را باز بگیرند و هدف‌های بزرگی را برای آیند خود ترسیم کنند مدرک گرفتن و پایان تحصیل حداقل هدف یک دانشجو است. دانشجویان کشور ما نه تنها ایران بلکه دنیا را باید بسازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار