مشحون:

پوشش بانوان بسکتبال تحت تاثیر تعلل فیبا است/منتقدین برای رفتنم لحظه شماری می کنند

رئیس فدراسیون بسکتبال عنوان کرد:سال هاست در صدد رفع مشکل پوشش بانوان بسکتبالیست هستیم اما رئیس فدراسیون جهانی طرح پوشش بانوان ایران را قبول نکرد.

///////ویرایش///محمود مشحون در گفت و گو با خبرنگار ورزشی حوزه توپ و تور باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد:درباره پوشش بانوان دوباره حاشیه هایی را مطرح کردند که هیچکدام واقعیت ندارد و کذب محض است و هیچگونه ضرب والاجلی در این باره از سوی فدراسیون جهانی مشخص نشده است.


در زمینه ی پوشش بانوان یک بام و دو هوا عمل می کنند

وی در ادامه عنوان کرد: سالهاست که در صدد رفع مشکل پوشش بانوان هستیم  و حتی سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی سابق مذاکراتی با رئیس فدراسیون جهانی داشت اما وی طرح پوشش بانوان ایران را قبول نکرد همچنین  همه سعی دکتر سعیدلو این بود که  ما هم مثل فوتبال و والیبال با لباس و پوشش اسلامی  در مسابقات حضور پیدا کنیم اما  به هیچ وجه زیر بار این موضوع نرفتند و رئیس سابق تربیت بدنی تعجب کرد که مگر می شود در زمینه پوشش بانوان یک بام و دو هوا عمل کرد.

پاسخ مثبتی به طرح لباس بانوان ندادند

رئیس فدراسیون بسکتبال تصریح کرد:رشته های ورزشی فوتبال و والیبال می توانند با پوشش اسلامی در مسابقات حاضر شوند اما بانوان بسکتبالیست اجازه حضور مسابقات را ندارند.رئیس فدراسیون جهانی به صورت واضح اعلام کرد که بی عرضگی روسای فدراسیون بسکتبال است که نتوانستند برای بانوان بسکتبالیست کاری انجام دهند.

مشحون گفت:طبق قانون پوشش ورزشکاران مشخص است اما پوشش اسلامی ما متفاوت از سایر کشورها است بر این اساس رئیس فدراسیون جهانی در خواست نمونه  لباس پوشش بانوان ایرانی را کرد اما پس از ارسال، پاسخ مثبت به این پوشش ندادند حتی در مسابقات چلنج اسیا مطرح کردم که قول پیگیری این موضوع را داد.


من تقاضای مهلت نکردم

رئیس فدراسیون بسکتبال کشورمان در خصوص قانون جدید مبنی بر کناره گیری مدیران بازنشسته به خبرنگارمان گفت:موضوع بازنشستگی من برای امروز و دیروز نیست و چندین سال است که بازنشسته شدم همچنین کناره گیری در بازی های فیبا چلنج صحت ندارد و پس از این بازی ها تقاضای مهلت نکردم.

وی در ادامه عنوان کرد: من تابع نظام هستم و هر زمان که گودرزی وزیر ورزش و جوانان دستور بدهد حاضرم مدیریت را به فرد دیگری واگذار کنم و یک سری از افراد قصدشان این است که بسکتبال را وارد حاشیه کنند اما تا وقتی که من در فدراسیون هستم به اهدافشان نمی رسند.

 بازنشستگی ام به شخصی مربوط نیست

مشحون بیان کرد:من نه دو شغله نه دو تابعیتی هستم برخی از افراد منافعشان در بسکتبال تامین نمی شوند و قصد تخریب این رشته مهم ورزشی را دارند و به کسی ارتباطی ندارد که من بازنشسته هستم.دکتر سجادی معاون وزیر نیز جز بازنشسته ها است اما وزیر ورزش به عنوان بزرگتر باید در این باره تصمیم بگیرد و من تابع تصمیم گودرزی هستم.

فدراسیون بسکتبال جزء ارث و میراثم نیست

رئیس فدراسیون بسکتبال اظهار داشت:به هیچ وجه از رفتنم از فدراسیون بسکتبال ناراحت نمی شوم چراکه فدراسیون ارث و میراثم نیست هر زمان مسئولین تشخیص دهند حاضرم کنار بروم من متعهد به فدراسیون هستم و تا زمانی که حضور دارم باید از این امانت به نحوه احسن نگه داری کنم.

منتقدین لحظه شماری برای رفتنم می کنند

مشحون درباره جانشین مناسب برای ریاست فدراسیون بسکتبال گفت:من درباره جانشینم فکری نکردم اما به نظرم باید یک فرد دلسوز در راس فدراسیون قرار بگیرد و بتواند این همه قهرمانی را ادامه بدهد همچنین منتقدین لحظه شماری می کنند که از فدراسیون بروم اما باز هم وزیر ورزش حرف آخر در این زمینه می زنم.

حواشی مسبب تخریب روحیه ورزشکاران می شود

وی افزود:مسائل حاشیه ایی هم در مسابقات قهرمانی جوانان و هم در رقابت های فیباچلنج وجود دارد اما ایجاد این حواشی، اخلاق و انسانی نیست و افرادی که حاشیه درست می کنند عاشق وطن و بسکتبال نیستند این حاشیه ها باعث تخریب روحیه ورزشکاران می شود و افتخارم این است که برخی از افراد به خواسته هایشان تا زمانی که من در فدراسیون هستم به طور حتم نمی رسند.


بی جهت میزبانی رقابت های فیبا چلنج را نگرفتیم

مشحون درباره اینکه میزبانی مسابقات فیباچلنج امتیازی برای ایران نداشت عنوان کرد:قهرمانی ما در این مسابقات باعث افزایش سهمیه در آسیا چلنج شد براین اساس بی جهت نبود که میزبانی این دوره از مسابقات را گرفتیم. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار