زمان بهترین داور برای تعیین ماندگاری یک اثر است

برای نویسندگان خامدست زمینه انتشار مطالب از طریق فضای مجازی وجود دارد اما پس از گذشت زمان به ناچار کنار گذاشته می‌شوند.

جلال الدین کزازی نویسنده و مترجم در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص دلیل ظهور کتاب هایی در سطح پایین اظهار داشت: اگر بخواهم فراخ بنگرم و پاسخ بدهم، این که گسترش فناوری رسانه‌ای از سویی و از سویی دیگر شیوه‌ای نو آیین در چاپ کتاب که آن را چاپ انگشتال یا همان دیجیتال می‌نامیم، زمینه را فراهم کرده که هر کسی بتواند آن چه را می‌نویسد یا می‌سراید در دسترس دیگران بنهد.

وی ادامه داد: در گذشته که این امکان نبود، ناشر نمی‌پذیرفت که هر کتابی را به چاپ برساند. بر این پایه است که نویسندگان و سرایندگان پدید آمده‌اند که آن مایه و پایه شایسته را برای آفرینش هنری و ادبی دارا نیستند. 

کزازی افزود: بر آنم که این پدیده تنک مایگی و خامدستی در داستان نویسی یا دیگر تلاش‌های ادبی اگر زیان هم می‌رساند زیانی است زمان مند. اندک اندک این نوشته‌ها به کناری نهاده خواهند شد. زیراکه زمان برترین سنجنده و داور است. اگر نوشته‌ای یا سروده‌ای از جانمایه‌های هنری زیباشناختی، آفرینش بی‌‎بهره باشد، پایدار نخواهد ماند. 

این نویسنده خاطرنشان کرد: من روا نمی‌دارم که به بهانه آن که نویسنده‌ای یا سراینده‌ای خامدست و تنک مایه است، پندها و بازدارنده‌هایی پدید بیاوریم که دامن سروده‌ها و نوشته‌های پسندیده و سنجیده را هم بگیرد. بدین معنی که چاپ و نشر کتاب با دشواری و تنگنا روبرو شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار