نقوی‌حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

تدوین نهایی گزارش 6 ماهه اجرای برجام تا پایان هفته آینده

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، از تدوین گزارش 6 ماهه اجرای برجام تا پایان هفته آینده خبر داد.

تدوین نهایی گزارش 6 ماهه نحوه اجرای برجام تا پایان هفته آینده/ "سیدحسین نقوی‌حسینی" سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن اشاره به جمع‌بندی گزارش شش ماهه نحوه اجرای برجام در کمیسیون متبوع خود گفت: به دلیل آنکه تعطیلات تابستانی و یک هفته کاری مجلس مقارن با پایان شهریور شد، بازدید اعضای کمیسیون امنیت از آب سنگین اراک و UCF اصفهان به تعویق افتاد لذا متأسفانه تهیه این گزارش کمی با تأخیر مواجه شد.

وی در ادامه تصریح کرد: گزارش دستگاه‌های مختلف در این رابطه بررسی و نشست‌های لازم صورت گرفته و حدود 10 صفحه از چارچوب اصلی گزارش تهیه شده  است.

نماینده مردم ورامین تاکید کرد: احتمال زیاد تا هفته آینده گزارش نهایی نحوه اجرای برجام جمع‌بندی خواهد شد.

نقوی‌حسینی در واکنش به برخی خبرها پیرامون اختلاف نظر اعضای کمیسیون امنیت ملی در تدوین گزارش نحوه اجرای برجام اظهار داشت: وجود اختلاف نظر میان 23 عضو کمیسیون امنیت ملی کاملا طبیعی است اما محورهای مشترک بسیاری هم در میان اعضا وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه افزود: یکی از مهمترین محورهای اصلی گزارش که مورد توافق همه اعضا قرار دارد، بدعهدی‌های مکرر آمریکا در طول زمان اجرای برجام و مانع‌سازی‌های آنهاست.

وی با بیان اینکه مهمترین بدعهدی آمریکا تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران است، گفت: در کنگره آمریکا مصوباتی منعقد می‌شود که مانع از انتفاع حقوق ملت ایران از اجرای برجام است. به طور مثال تحریم سرمایه‌گذاری خارجی در ایران برداشته شد اما با قراردادن محدودیت برای ویزای سفر به ایران توسط کنگره هیچ سرمایه‌گذار خارجی به کشورمان وارد نمی‌شود.

نقوی‌حسینی با اشاره به ظرفیت‌های حقوقی موجود در برجام برای مقابله با بدعهدی‌های دو طرف بیان داشت: هر یک از طرفین می‌توانند براساس ظرفیت حقوقی موجود در برجام نسبت به عدم اجرای مواد برجام واکنش نشان دهند، ما هم هر زمان به جمع‌بندی رسیدیم که اجرای برجام با وجود بدعهدی‌ها متوقف شده می‌توانیم از ظرفیت حقوقی برجام برای توقف اجرای آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار