انتقاد از تاخیر در پرداخت مطالبات/ صدای کشاورزان به جایی نمی رسد

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود خرید مداوم محصولات کشاورزی توسط دولت اما پرداخت مطالبات کشاورزان همچنان با تاخیر صورت می گیرد.

عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از تاخیر در پرداخت مطالبات و خسارات کشاورزان اظهار داشت: با وجود خرید مداوم محصولات کشاورزی توسط دولت، اما پرداخت مطالبات کشاورزان همچنان با تاخیر صورت می گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه کشاورزان برای خرید نهاده های اولیه از سال ماقبل برداشت اقدام به دریافت وام با سود های گزاف از بانک می کنند؛ از این رو تاخیر در پرداخت مطالبات آسیب جدی به کشاورزان می زند چرا که آنها مجبور به پرداخت جریمه و دیرکرد وام دریافتی هستند.

پاپی زاده با بیان اینکه در کمیسیون کشاورزی باید ماده قانونی مبنی بر لزوم پرداخت به موقع مطالبات از سوی دولت مصوب شود، بیان کرد:براین اساس دولت حداکثر تا دو روز پس از دریافت محصول ملزم به پرداخت مطالبات است و در غیر اینصورت می بایست جریمه و دیر کرد تاخیر در پرداخت به موقع بهای محصول را پرداخت نماید.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صدای کشاورزان به جایی نمی رسد، اظهار کرد: بر خلاف آنچه که گفته می شود بخش کشاورزی جز اولویت کاری دولت نیست و همین امر موجب شده تاخیر در پرداخت مطالبات همه ساله تکرار شود.

وی با انتقاد از تاخیر در پرداخت خسارات کشاورزان از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: حدود سه سال است که صندوق بیمه محصولات کشاورزی نسبت به جبران خسارات کشاورزان اقدامی به عمل نیاورده است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اوضاع و احوال بخش کشاورزی مساعد نیست، تصریح کرد: پرداخت دیر هنگام مطالبات،جریمه و نرخ بالای تسهیلات بانکی و عدم پرداخت خسارات از سوی صندوق بیمهموجب  ورشکستگی کشاورزان، مهاجرت از روستاها به حاشیه شهرها و .. را به همراه داشته است.

انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۵
کشاورزهمیشه بدبخته.قبلا رعیت خان وکدخداها بوده الانم رعیت دلال هاست هیچ کسی هم حمایتشون نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۵
سلام.
کشاورز بدبخته, ی سال زحمت میکشه و گندم و محصولات دیگه رو پرورش میده,پولش رو انقد دیر میگیرن که همش میره جای قرض های طول سال.
کشاورز شرمنده خانوادشه
آخرین اخبار