زاهدان؛

عزم دولت برای توسعه سیستان و بلوچستان

اعتبارات ویژه ای با هدف رعایت عدالت و توازن منطقه ای به سیستان و بلوچستان اختصاص می یابد. ردیف های اعتباری ویژه ای به سیستان و بلوچستان اختصاص خواهد یافت.

عزم دولت برای توسعه سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشوردر جلسه شورای برنامه ریزی سیستان و بلوچستان این خبر را اعلام کرد و گفت : این اعتبارات با هدف رعایت عدالت و توازن منطقه ای اختصاص می یابد. 

نوبخت افزود : این ردیف های اعتباری شامل اختصاص اعتبارات متمرکز برای سرعت بخشیدن به توسعه استان ، افزایش سهم سیستان و بلوچستان از محل ردیف های هزینه ای و تملک سرمایه ای و اختصاص اعتبارات ویژه عدالت آموزشی است. 

وی گفت : بخش دیگری از مشکلات اعتباری سیستان و بلوچستان از طریق اعتبارات و بودجه سال 95 با اختصاص یک ردیف ویژه حل می شود.

معاون رئیس جمهور از نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان این استان خواست با نظارت استاندار، به تهیه برنامه توسعه استان اقدام کنند تا بر همین اساس ، طرح های توسعه استان تصویب شود. 

نوبخت همچنین از پرداخت بدهی همه پیمانکاران و شهرداری های سیستان و بلوچستان تا پنج ماه آینده خبر داد و گفت : این بدهی ها با استفاده از ظرفیت بودجه سال کنونی پرداخت می شود.  

وی با قدردانی از تلاش همه مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی و مردم در تامین و برقراری امنیت در استان گفت : امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ امنیتی در استان سیستان و بلوچستان حاکم شده و من توانستم کاری که در میدان بهارستان تهران نمی توانم انجام دهم ؛ اینجا انجام دهم  و با موتور در نقطه صفر مرزی تردد کنم. 

نوبخت همچنین در خصوص دیدار از مناطق حاشیه شهر زاهدان گفت :  وضعیت حاشیه شهر زاهدان در شان نظام و دولت جمهوری اسلامی نیست و ما تلاش می‌کنیم با تخصیص اعتبار به استان سیستان و بلوچستان به ساماندهی نواحی حاشیه شهرهای این استان یاری برسانیم
استاندار سیستان و بلوچستان هم در این جلسه گفت مسئولان کشور باید در تخصیص اعتبار به این استان نگاه ویژه‌ای بکنند و کمک کنند تا زیرساخت های آن تکمیل شود.

هاشمی افزود : در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به "بم پشت" سراوان ، زمینه احداث جاده 300 کیلومتری سراوان - بم پشت و آغاز عملیات احداث سد "ماشکید علیا" در سراوان فراهم شد .
وی ایجاد امنیت پایدار را بزرگترین دستاورد در سیستان و بلوچستان بیان کرد و گفت: با اقدامات انجام شده ، سیستان و بلوچستان یکی از امن ترین استان های کشور محسوب می شود. 

استاندار ایجاد و تخصیص سرفصلی خاص در بودجه سال آینده برای تجمیع و توسعه روستاهای استان ؛ تامین اعتبار لازم برای انتقال آب مورد نیاز برای راه اندازی پتروشیمی ایرانشهر ؛ تخصیص اعتبار به صداوسیمای مرکز استان برای تکمیل سایت اداری ؛ پوشش کامل و سراسری شبکه دیجیتال در تمام مناطق استان و ایجاد اعتبار ویژه برای مقابله با طوفان و ریزگرده،ا در شمال استان را از درخواست ها و مطالبات استان برشمرد .

 انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.