با بهترین کیف‌های دانش آموزی آشنا شوید/ کیف نامناسب تهدیدی برای ستون فقرات

کیف به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار مورد استفاده دانش‌آموزان در صورتی که استاندارد مناسب را نداشته‌ باشد، سبب بروز آسیب جدی بر سلامت جسمی آنان می شود.

دکتر اسماعیل ابراهیمی، رئیس انجمن ارتوپد ایران؛ در گفت‌وگو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  پیرامون استاندارد وزن کیف دانش‌آموزان، گفت: وزن کیف، حداکثر باید ۱۰ تا ۱۵ درصد وزن دانش‌آموز را در بر گیرد.

وی در ادامه در خصوص صدماتی که کیف‌های سنگین به ستون فقرات دانش‌آموزان وارد می‌کنند، عنوان کرد: این کیف‌های سنگین در بلندمدت سبب بروز آسیب‌های جدی به ستون فقرات دانش‌آموزان، از جمله، جابه جایی و پارگی دیسک‌، گردن درد، ایجاد شانه‌های نامتقارن و بسیاری مشکلات دیگر در ستون فقرات آنها می‌شود.

این متخصص ارتوپد اظهار داشت: والدین دانش‌آموزان باید به این نکته توجه داشته باشند که وزن کیف به تنهایی، باید سبک بوده و جنس ضخیم و سنگینی نداشته باشد.

وی در این خصوص افزود: کوله‌های دانش‌آموزان باید به گونه‌ای باشد که با قرار گرفتن وسایل در آنها، فرم خود را حفظ کرده و نیز کاملا در پشت دانش‌آموزان جای گیرد و گودی کمر آنها را به‌طور کامل بپوشاند.

ابراهیمی در ادامه با تاکید بر اجتناب از حمل کتاب‌های سنگین، تصریح کرد: دانش‌آموزان باید تنها کتاب‌های ضروری و مورد نیاز خود را به‌همراه داشته و تا حد ممکن از حمل کتاب‌های حجیم و سنگین خودداری کنند.

وی در خصوص خطر ایجاد شانه‌های نامتقارن در دانش‌آموزان، اظهار داشت: دانش‌آموزان باید در هنگام حمل کوله‌های خود، هر دوبند کوله را بر دوش‌های خود قرار داده و در هنگام راه رفتن کیف‌های خود را به جهات مختلف حرکت ندهند، چرا که این عوامل سبب بروز آسیب‌های جدی به ستون فقرات دانش‌آموزان و ایجاد شانه‌های نامتقارن می‌شود.

دکتر ابراهیمی در پایان، در خصوص کیف‌های چرخ‌دار، عنوان کرد: این‌گونه کیف‌ها به دلیل این‌که وزن کمتری را بر ستون فقرات دانش‌آموزان تحمیل می‌کنند، مناسب‌تر هستند البته باید توجه داشت که همواره با یک دست حمل نشوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار