نعیم قاسم: ایران الگویی والا در منطقه است/از کشورهای منطقه می‌خواهیم با ایران همکاری کنند

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، ایران را الگویی واقعی برای منطقه و تنها کشوری در خاورمیانه دانست که هر روز در حال پیشرفت است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت اینترنتی النشره، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی گفت: تکفیری‌ها خواهان تخریب لبنان هستند و تمامی مناطق و طوایف را در کشور ما هدف قرار می‌دهند. هدف آن‌ها ایجاد تنش و آشوب در تمامی مناطق لبنان است.

وی افزود: من به ارتش و نیروهای امنیتی که اخیرا سرکرده داعش در لبنان را بازداشت کردند درود می‌فرستم چرا که بازداشت امیر داعش به ناکام ماندن بسیاری از نقشه‌های تکفیری‌ها می‌انجامد.

نعیم قاسم گفت: مبارزه حزب الله با تکفیری‌ها به ویژه در منطقه البقاع موجب آزاد شدن این منطقه از وجود تروریست‌ها شد. معیار سه گانه ارتش، مردم و مقاومت لبنان را در برابر حملات تکفیری‌ها حفظ کرد و حامیان آن‌ها را آشفته و سردرگم نمود. این پیروزی‌ها برای همگان سطح همکاری اسرائیل با تکفیری‌ها در جولان و قنیطره را آشکار ساخت. اهداف اسرائیل و تکفیری‌ها در این مناطق یکی است برای همین ما باید هوشیار باشیم تا با مربع بسیار خطرناک آمریکا، اسرائیل، عربستان و تکفیری‌ها که برای فروپاشی منطقه تلاش می‌کنند، مقابله کنیم.

وی از ایران قدردانی کرد و گفت: ایران الگوی والایی را در منطقه ما ارائه کرد. از مقاومت در لبنان و فلسطین حمایت کرد و پیروز شد. خواهان همکاری با کشورهای حوزه خلیج فارس شد و حدود هشت سال با جنگی مقابله کرد که صدام به راه انداخت. ایران علیه هیچ کشوری جنگ نکرد بلکه در کنار سوریه ایستاد و توانست طرح خاورمیانه جدید را ناکام بگذارد. ایران از حق یمنی‌ها حمایت کرد، در کنار مردم بحرین ایستاد بدون اینکه دنبال چیزی برای خودش باشد. ایران اکنون در تمامی زمینه‌ها پیشرفته کرده است. شاید این کشور تنها کشوری در منطقه باشد که هر روز در حال پیشرفت است برای همین از کشورهای منطقه می‌خواهیم با ایران همکاری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار