تظاهرات علیه نژادپرستی در فنلاند

روز شنبه، تظاهراتی در مخالفت با جنبش‌های نژادپرستانه در فنلاند برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، روز شنبه، بیش از 15 هزار نفر در پایتخت فنلاند تظاهراتی علیه نژادپرستی و خشونت برگزار کردند.

پس از هجوم پناهجویان به کشورهای اروپایی در سال گذشته میلادی، احساسات نژادپرستانه در فنلاند افزایش یافته است. این کشور تاکنون تجربه پذیرفتن پناهجویان در این مقیاس را نداشته است.

در هفته گذشته، پلیس فنلاند یک عضو جنبش راست افراطی را به اتهام حمله به فردی که چند روز پیش از آن کشته شده بود، دستگیر کرد.

تظاهرکنندگان فنلاندی که پلاکاردهایی با نشان‌های صلح و صلیب شکسته‌های خط خورده حمل می‌کردند، اظهار کردند زمان آن فرارسیده است تا سکوت علیه نژادپرستی و افراطی‌گری که در این کشور در حال شکل گرفتن است، شکسته شود. چنین تظاهراتی در برخی دیگر از شهرهای این کشور برگزار شد.

"یوها سیپیلا" – نخست وزیر فنلاند – که پیشتر به دلیل موضع محافظه‌کارانه‌اش در قبال جنبش‌های افراطی از وی انتقاد شده بود، به یکی از تجمع‌های مخالف نژادپرستی پیوست. وی گفت: "مردم این‌جا برای یک مسئله مهم جمع شده اند. اقدامات خشونت‌آمیز جنبش‌های افراطی برای اکثریت کشور که سکوت اختیار کرده اند، بسیار نگران کننده است." وی افزود دولت وضع قوانین سختگیرانه‌تر در قبال چنین جنبش‌های نژادپرستانه‌ای را در دستور کار دارد.

روز شنبه، جمعی از شهروندان فنلاندی در پایتخت این کشور تظاهرات دیگری برگزار کردند و اظهار کردند منتقدان سیاست‌های مهاجرتی این کشور نباید نژادپرست نامیده شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار