باستانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

لایحه الحاق ایران به "کنوانسیون تمپره" در جلسه کمیسیون صنایع تصویب شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون تمپره در جلسه امروز کمیسیون تصویب شد.

سعید باستانی  نماینده مردم زاوه و تربت حیدریه در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگارارن جوان  در تشریح جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین دستور کار امروز بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون تمپره در مورد ارائه منابع مخابراتی برای کاهش بلا و عملیات امدادی بود که کلیات این لایحه تصویب شد.

وی در ادامه افزود: در هنگام وقوع بلایا و حوادث غیرمترقبه، کشورهای عضو این کنوانسیون امکانات مخابراتی خود را در اختیار یکدیگر قرار می دهند، تا بتوانند میزان بلایا را کاهش داده و عملیات امدادی را بهبود بخشند.

باستانی با اشاره به دستور کار دیگر کمیسیون صنایع و معادن خاطر نشان کرد: طرح حمایت از مالکیت صنعتی که به عنوان کمیسیون فرعی به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شده در جلسه امروز بررسی شد و کمیسیون اصلی این طرح کمیسیون قضایی و حقوقی است.

وی با بیان اینکه تنها یک ماده از طرح مذکور بررسی شده است، یادآور شد: مابقی مواد در اولین جلسه بعدی کمیسون بررسی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طرح حمایت از مالکیت صنعتی حدود 154 ماده دارد، که حدود 18 ماده به کمسیون صنایع مربوط می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در پایان تصریح کرد: امیدورایم که بعد از تصویب این طرح، صنعت‌کاران و مخترعین با فراغ خاطر به کار بپردازند و نگران سوء استفاده از علائم تجاری و ابداعات خود نباشند.

پایان پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار