حمایت اندک شرکت‌های اروپایی از مذاکرات جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا

شرکت‌های اروپایی، موافق موضع انگلیس در مذاکرات جدایی این کشور از اتحادیه اروپا نیستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بیش از 20 شرکت و موسسه تجاری اروپایی در مصاحبه با رویترز اعلام کردند از موضع کشورهای خود درخصوص برکسیت (جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا) حمایت خواهند کرد. آنها اعلام کردند تنها در صورتی که انگلیس شرایط تجاری اتحادیه را بپذیرد، با این کشور معاملات تجاری خواهند داشت.

انگلیس به دنبال یک قرارداد تجاری است که طی آن منطقه مالی لندن مجوز دسترسی به مشتریان کشورهای عضو اتحادیه اروپا را داشته باشد؛ اما در عین حال انگلیس عضو اتحادیه اروپا نباشد و قوانین و محدودیت های آن شامل حال این کشور نشود که چنین چیزی خلاف مقررات اتحادیه است.

قانون گذاران ارشد دولت انگلیس اظهار کردند انتظار دارند موسسات تجاری اروپایی از موضع این کشور در این خصوص حمایت کنند؛ زیرا این موسسات به دسترسی به خدمات مالی ارائه شده در منطقه تجاری لندن نیاز دارند.

اما مصاحبه با شرکت ها و نهادهای تجاری اروپایی نشان می دهد مهم ترین مساله برای این موسسات حفظ یک بازار واحد با یک سری مقررات واحد است که شامل 4 نوع آزادی است: آزادی جابجایی کارگران، سرمایه، کالا و خدمات. آنها درخصوص از دست دادن خدمات منطقه تجاری لندن نگرانی خاصی ندارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار