قم؛

طرح جامع یادمان شهدای کوه خضر نبی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: طرح جامع یادمان شهدای کوه خضر نبی در شورای فنی استان و کمیسیون زیباسازی شهرداری مصوب شده است و در مهرماه محوطه‌سازی و طرح جامع شهدای کوه خضر نبی آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛احمد حسینی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود روزانه بیش از هشت هزار نفر از این موزه بازدید داشته باشد، در واقع یکی از مکان‌هایی است که ماندگاری زائر را به همراه دارد و در واقع مجموعه کاملی است که هر فرد می‌توانند از آن استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: انجمن‌ خبرنگاران دفاع مقدس، شورای نویسندگی و انجمن راویان شکل گرفته، ولی آنچه شایسته است هنوز به منصه ظهور نرسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با بیان اینکه در اختصاص شهید گمنام به ارگان‌ها و نهادها به طور مستقیم ورود پیدا نمی‌کنیم، گفت: سازمان، نهاد و دانشگاه درخواست خود را ارائه می‌دهد و درخواست‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ باید یادمان شهدا متناسب با شأن آنها احداث شود، این مطالبه جدی ما است، پس از تصویب یادمان هیأت امنا باید در قالب مدت زمان معین یادمان را احداث کند.

حسینی با بیان اینکه 58 شهید گمنام در استان قم وجود دارد و دو شهید احراز هویت شده است، گفت: این شهدا در 26 نقطه دارای مزار و زیارتگاه هستند، بیش از 35 سازمان، نهاد و ارگان و شهر درخواست جدی برای تدفین شهید گمنام ارائه دادند که بر اساس اولویت به آنها اختصاص پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هشت یادمان تکمیل شده و دیگر یادمان‌ها پنج تا 80 درصد پیشرفت دارد که امیدواریم هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر  ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به طرح جامع یادمان شهدای کوه خضر نبی گفت: این طرح در شورای فنی استان و کمیسیون زیباسازی شهرداری مصوب شد و مهر ماه محوطه‌سازی و طرح جامع شهدای کوه خضر نبی آغاز می‌شود.

انتهاي پيام/ج
برچسب ها: قم ، طرح ، جامع ، یادمان ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار