قم؛

فعالیت 40 هزار واحد صنفی در قم

40 هزار واحد صنفی در قم زیر نظر 62 اتحادیه مشغول به فعالیت هستند که 38 اتحادیه مربوط به صنف های تولیدی و 24 اتحادیه مختص صنف های توزیعی است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛جهانگیر رضایی اظهار داشت: تولیدهای این اصناف باید در جامعه معرفی شود تا قشرهای مختلف مردم، حمایت از بخش خصوصی و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنند.

وی با اشاره به این که استان قم نیازمند احداث نمایشگاهی دائمی برای تولیدهای داخلی است گفت: زمانی که این نمایشگاه برپا شود محصولات استانی در معرض دید مردم قرار می گیرد و از شرکت شهرک های صنعتی استان نیازمند همکاری در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه توانمندی های استانی نباید محدود در داخل استان و کشور شود بلکه باید در کشورهایی که امکان عرضه کالا وجود دارد برپا شود تا با ایجاد ارتباط و تعامل با کشورهای همسایه بتوانیم صادرات استان را توسعه دهیم.

رضایی بیان داشت: تولیدهای بومی استان به علت این که معرفی و شناخته نشده اند از بازاریابی عقب مانده اند.

وی بر ایجاد شبکه ریلی برای حمل محصول های تولیدی استان قم تاکید کرد و گفت: برای این که تولید کنندگان به سهولت بتوانند محصول ها را به مناطق مختلف کشور منتقل کنند لازم است این کار از طریق شبکه ریلی انجام شود.

نایب رئیس اتاق اصناف قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر از شبکه ریلی استان قم برای حمل کالا استفاده نشده است که باید با همکاری نهادهای مربوطه خدماتی به تولید کنندگان و اصناف استان در این زمینه ارائه شود.

وی افزود: 15 تیم بازرسی به صورت دایم از واحدهای صنفی استان قم بازدید می کنند روزانه به ارائه گزارش می پردازند و در صورت مشاهده تخلف، برخورد جدی و قانونی صورت می گیرد.
رضایی ادامه داد: بازدیدها نشان داده است که در استان قم قیمت تمام شده پایین تر از قیمت کشوری است و عرضه خدمات با کیفیت بالا می باشد.

وی به تشکیل بورس کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: در اتاق اصناف برنامه ریزی شده است تا با همکاری اصناف بتوانیم در استان قم و استان های دیگر کل بورس کالاها را شناسایی و جمع آوری و به عنوان کالاهای ایرانی معرفی کنیم.

وی با اشاره به تولید محصولات ایرانی با تصاویر اسلامی گفت: طی دو سال اخیر اتحادیه چاپخانه داران و ناشران استان قم اقلام نوشت افزار را با تصاویر اسلامی تولید کرد که از سوی مردم استقبال خوبی صورت گرفته است.

انتهاي پيام/ج
برچسب ها: قم ، فعالیت ، واحد ، صنفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.