کرمانشاه؛

نشست بصیرت سیاسی بسیجیان

نشست بصیرت سیاسی بسیجیان مقاومت بسیج کارمندی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نشست بصیرت سیاسی بسیجیان مقاومت بسیج کارمندی شهید حداد عادل استانداری کرمانشاه با حضور مشاور عالی استانداری کرمانشاه، سردار ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم کرمانشاه ،جمعی از فرماندهان نیروهای نظامی  و نیز مدیران بسیجی استان در سالن تدبیر استانداری تشکیل شد.
جعفر همتی مشاور عالی استاندار کرمانشاه، در این نشست با بیان تاریخچه مختصری از آغاز جنگ تحمیلی دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: جنگی با حضور 53 کشور علیه ایران آغاز شد  و اگرچه تاریخ رسمی این جنگ را 31 شهریور ماه اعلام کرده اند اما در واقع این جنگ از اول فروردین 1359 و زمانی که مرزها،پاسگاه ها و خطوط نفتی  ما را منفجر و مورد هدف آتش قرار می دادند این جنگ را علیه ما شروع کردند.
« جعفر همتی» با اشاره به تجهیز ارتش صدام توسط 53 کشور دنیا ،برای جنگی نابرابر علیه ایران ،افزود: زمانی که انقلاب ما نوپا بود و هنوز ارتش، سپاه و بسیج شکل نگرفته بود توطئه های قومی و قبیله ای مانند  توطئه های خلق عرب و ترکمن و کرد را به وجود آوردند و هر شب با حمله به خطوط نفتی و پاسگاه ها و گردنه های عبوری، جنگ را قبل از تاریخ رسمی هشت سال جنگ تحمیلی شروع کرده بودند و  از 15 شهریور 1359 خاک نفت شهر و قصرشیرین به دست عراقی ها تسخیر شد و ارتباط با این دو شهر قطع شده بود.
همتی، با اشاره به قطعنامه بین المللی 1975 که مهمترین مفاد آن مشخص شدن مرزهای بین دو کشور ایران و عراق بود در ادامه گفت: صدام حسین این قطعنامه را پاره کرد و به دنیا اعلام نمود که قصد حمله به ایران را دارد.
وی، با ذکر سه هدف شوم و دست نیافتنی صدام  برای حمله به ایران اظهار داشت: رییس جمهور وقت عراق  سه هدف عمده را در تحمیل این جنگ به ایران دنبال می کرد که این سه هدف عبارت بودند از تبدیل خوزستان ایران به عربستان عراق، به رسمیت نشناختن مرزهای بین دو کشور و فکر کشور گشایی و بدست آوردن اروند رود ایران که رودخانه  مرزی بین دو کشور ایران و عراق است و ایران را به خلیج فارس می کشاند. همچنین قصد داشت تا به آبهای آزاد راه یابد.
مسئول هماهنگی امور ایثارگران با یادآوری رشادت های مردم شریف و پهلوان پرور ایران اسلامی ادامه داد: بانوان و مردان این کشور شرافتمندانه در مقابل تهاجم بیگانگان آن هم با دستی خالی و با حداقل ها در مقابل 53 کشور دنیا ایستادگی کردند. کشورهایی که هر کدام به نوعی ارتش بعثی عراق را تجهیز نظامی و سرمایه ای می کردند و کشورهای حاشیه ای خلیج فارس در آن زمان بیش از 100 میلیارد دلار به صدام کمک مالی کردند.
همتی افزود:  کمک های جهانی به عراق به گونه ای بود که ایران حتی به سیم خاردار هم نیاز مبرم داشت در حالی که پیشرفته ترین سلاح های نظامی مختص به آمریکا در اختیار عراق برای جنگ علیه ایران قرار گرفته بود ملت سلحشور ایران با اراده و ایمان خود جلوی تمام توطئه ها و نابرابری های جهانی، 8 سال متوالی ایستادگی کردند.
وی، با اشاره به حماسه آفرینی ملت ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی گفت: امروزه دفاع و عملیات های ما در دانشگاه های جنگ دنیا تدریس می شود  دفاعی که باعث شد برای اولین بار در طول تاریخ ایران زمین حتی یک وجب از خاک کشور عزیزمان را از دست ندهیم.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، بسیج ، بصیرت ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار