بشار الجعفری: حتی از یک وجب خاک سوریه نمی گذریم

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: سوریه به مبارزه با تروریسم پایبند است و حتی از یک وجب خاک خود نمی گذرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه های سوری، بشار الجعفری در نشست ویژه شورای امنیت، گفت: برخورد سیاسی با بحران انسانی آن را طولانی تر و رنج های ملت سوریه را بیشتر می کند و به گسترش بیشتر تروریسم دامن می زند.

وی اضافه کرد: نماینده انگلیس که یکی از سه درخواست کننده تشکیل این نشست است، ادعا کرد که سوریه در آستانه فروپاشی و مرگ است و من به او اطمینان می دهم که کشور فرونمی پاشد و سخنان او درحد و اندازه نماینده یک کشور عضو دائم شورای امنیت نیست.

الجعفری اظهارداشت: نمایندگان این سه کشور گویا کشف بزرگی کرده اند که می گویند دولت سوریه برای بازپس گیری شهر حلب تلاش می کند.

وی گفت: ببینید نمایندگان سه کشور عضو دائم شورای امنیت چه کشف بزرگی کرده اند و چنان سخن می گویند که شخص گمان می کند شهر حلب جایی در جیبوتی، افغانستان یا برزیل است که دولت سوریه برای دستیابی به آن تلاش می کند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل افزود: من به این سه نماینده اطمینان می دهم که دولت سوریه حلب را به صورت کامل بازپس خواهد گرفت و اگر اعضای این سازمان بین المللی فقط یک پایتخت دارند، سوریه دو پایتخت دارد و آن دمشق و حلب است.

الجعفری گفت: این سه کشور که خواستار تشکیل این نشست شده اند تاکنون 13 بار تلاش شورای امنیت برای محکوم کردن انفجارهای ناشی از خودروهای بمب گذاری شده، انتحاری و بمباران را به شکست کشانده اند.

وی افزود: همین کشورها، تلاش دوستان ما در شورای امنیت را برای محکوم کردن تروریست ها ناکام گذاشته اند.

الجعفری بیان کرد: عجیب تر اینکه این نشست به درخواست برخی از اعضای شورای امنیت و با هدف نجات گروه های تروریستی که این کشورها به دروغ آن ها را 'مخالفان مسلح میانه رو' می نامند برگزار شده و این اقدامی است که هربار پس از شکست تروریست ها دربرابر ارتش سوریه تکرار می شود.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: برخی از اعضای شورای امنیت تصویر 'عبدالله عیسی' کودک فلسطینی که توسط گروه تروریستی 'نورالدین الزنکی' که به همراه جبهه النصره بر اردوگاه فلسطینی نشین حندرات در شمال شرق حلب مسلط شده بودند، سربریده شد را به فراموشی سپرده اند.

الجعفری افزود: ما معتقدیم که درخواست برخی از اعضای دائم شورای امنیت برای تشکیل چنین جلسه ای، پیامی برای گروه تروریستی جبهه النصره و دیگر تروریست هاست که پشتیبانی نظامی و حمایت سیاسی از شما همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: دیگر پیام این نشست این است که سلاح تروریسم ابزاری برای فشار سیاسی بر فشار بر حکومت سوریه و هم پیمانان آن است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار