واکنش شدید کره شمالی به رزمایش مشترک ژاپن و انگلیس

کره شمالی رزمایش مشترک ژاپن و انگلیس را که قرار است در ماه آینده میلادی برگزار شود، به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هنوز جزییات زیادی از جمله زمان و مکان دقیق رزمایش دو کشور اعلام نشده اما پیونگ یانگ آن را یک تلاش نظامی خطرناک برای منطقه توصیف کرده است.

کره شمالی تاکید کرده است که ژاپن به سرعت در حال تبدیل شدن به یک قدرت نظامی خطرناک در منطقه است و برنامه های زیادی در دست اجرا دارد.

پیونگ یانگ برنامه های ژاپن برای اعزام نیرو به خارج از کشور و افزایش گشتی های منطقه ای و همچنین برگزاری رزمایش های مشترک با کشورهای غربی را نگران کننده توصیف کرده است.

خبرگزاری کره شمالی در گزارشی آورده است که این رزمایش که در آن جنگنده های دو کشور نیز شرکت خواهند داشت، یکی از تازه ترین تحرکات ژاپن برای تبدیل شدن به یک قدرت بلامنازع نظامی در منطقه است.

گزارش ادامه می دهد که آنها تحت حمایت امپریالیسم و نظامیان آمریکایی به طور مستمر در حال افزودن بر تحرکات نظامی خود و تحقق جاه طلبی های نظامی هستند و این رزمایش هم بخشی از این راهبرد است.

کره شمالی همچنین از ژاپن به عنوان یگانه کشوری نام برده است که هرگز به دلیل استعمار و جنایات نظامی خود در دوران جنگ جهانی دوم از دیگر کشورها عذرخواهی نکرده است.

ژاپن در ماه های گذشته بارها با کشورهای دیگر رزمایش برگزار کرده و افزوده است که قصد دارد در دریای جنوبی نیز گشت زنی های مشترک با آمریکا را افزایش دهد.

هنوز چین درباره رزمایش این کشور و انگلیس که ماه جاری میلادی در باره آن به توافق رسیدند، موضعگیری نکرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار