امیر پوردستان:

ملت ایران تن به ذلت نخواهد داد/ دکترین نظامی نیروهای مسلح ما کاملاً دفاعی است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دکترین نظامی نیروهای مسلح ما کاملاً دفاعی است.

ملت ایران تن به ذلت نخواهد داد/ دکترین نظامی نیروهای مسلح ما کاملاً دفاعی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه ارتش که صبح امروز در مرکز آموزش شهید فیض‌الله امانی برگزار شد گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای آمریکا یک شوک ژئوپلتیک بود و تمامی معادلات آنان را برهم زد.

وی ادامه داد: آن‌ها برای برقراری حکومت طاغوت قبلی به هر کاری دست زدند و در مدت کوتاه 18 ماهه، انواع توطئه‌ها همچون تحریم‌های اقتصادی، منزوی‌سازی و موج وسیع ترورها را به کار بستند، اما زمانی که این توطئه‌ها به انجام نرسید، دست به دامان اپوزیسیون شدند و در استان‌های مرزی کشور مثل سیستان و بلوچستان، کردستان و خوزستان فتنه‌گری کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: اولین یگانی که رو در روی دشمنان ایستاد، نیروی زمینی قهرمان بود که 2000 شهید در همین مدت کوتاه تقدیم انقلاب کرد.

پوردستان ادامه داد: پس از این اتفاقات بود که آمریکا گزینه جدیدی به نام صدام حسین را وارد بازی کرد. وی بیشتر بودجه کشور خود را ظرف تجهیز نظامیان می‌کرد. اولین پاداش صدام در صورت سقوط جمهوری اسلامی ایران، تحویل استان خوزستان به وی بود. همچنین ژاندارم شدن منطقه از سوی آمریکا و رهبری جهان عرب قرار داده شده بود که صدام به طمع همین پاداش‌ها گستاخ شد و تجاوز به کشور ما را آغاز کرد.

وی تصریح کرد: نیروهای ما در روزهای نخست جنگ، اوضاع خوبی نداشتند. ما درگیر مبارزه با ضدانقلاب بودیم. دولت ناکارآمد بنی صدر نیز مانع وحدت سپاه و ارتش می‌شد و در مسیر صدام و آمریکا قدم برمی‌داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: زمانی که وضعیت مرزهای ما از حالت انتظامی به نظامی تغییر کرد، نیروی زمینی ارتش نیروهای خود را در مرزها مستقر کرد و ما با عده‌ای بسیار کم مقابل 12 لشکر و 45 تیپ صدامیان ایستادیم و اولین سیلی را یگان‌های نیروی زمینی ارتش به حزب بعث وارد کرد.

پوردستان با اشاره به درگیری‌ روزهای نخست جنگ تحمیلی گفت: نیروی هوایی ارتش 140 هواپیما و جنگنده را به کار گرفت و خاک عراق را بمباران کرد همچنین نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش یگان‌های هوایی بعثی را سرجای خود نشاند.

وی تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح کشور، با اعتماد به نفس مثال‌زدنی در مقابل هر تهدیدی می‌ایستد و حرف حق خود را می‌زند. ما امروز با تکیه بر ظرفیت نیروی انسانی متخصص، دشمن را تا هزاران کیلومتر دورتر سرجای خود می‌نشانیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: امروز اگر تهدیدی کشور را نگران کند، پاسخ محکمی از سربازان ولایت دریافت خواهد کرد و در این مسیر با هیچ‌کس شوخی نداریم.

پوردستان گفت: دکترین نظامی نیروهای مسلح کشور کاملاً دفاعی است و ما هرگز به هیچ کشوری تجاوز نخواهیم کرد اما متناسب با تهدیدات، ظرفیت‌های دفاعی خود را گسترش می‌دهیم. متجاوزین باید بدانند اگر ضربه اول را وارد کنند، ضربه سختی دریافت خواهند کرد.

وی ضمن اشاره به عملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان گفت: از ویژگی‌های بسیار بارز شکست حصر آبادان، تحقق فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر انجام عملیات ثامن‌الائمه بود. ویژگی بعدی این عملیات، وحدت بین سپاه و ارتش است که بعد از عزل بنی‌صدر ایجاد شد. بعد از این عملیات شعار ارتشی و سپاهی دو لشکر الهی است، به شعار ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی است تبدیل شد. از دیگر ویژگی‌های مهم این عملیات نیز اعتماد به نفس بسیار بالای رزمندگان ما بود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم، از دو دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش به نام‌های ربات نذیر و بلدوزر کنترل از راه دور، رونمایی و عملیاتی شد. همچنین از تعدادی از کارکنان و خانواده‌های شهدای نیروی زمینی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۵
درود بر امیر دلها امیر پوردستان عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۵
كشور بايد اتمي شوداسرائيل 200 موشك اتمي ايران را نشانه گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۵
ما ملت ایران تو دهن امریکا و صهیونیسم ها میزنیم مرگ بر انگلیس
آخرین اخبار