وزیر ارشاد در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس:

باب شهادت بسته نیست/ امروز بیشترین خطر متوجه حوزه فرهنگ و هنر ماست

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور علی جنتی وزیر محترم ارشاد، امروز در سالن سینمایی وزارت ارشاد ساختمان مرکزی وزارت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور علی جنتی وزیر محترم ارشاد، امروز در سالن سینمایی وزارت ارشاد ساختمان مرکزی وزارت برگزار شد.

پس از اجرای یک گروه موسیقی سنتی و سرود «ای ایران»، چند تن از بازنشستگان رزمنده بسیج سازمان صداو سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد و بنیاد فارابی، موسسه اطلاعات تجلیل شدند.

سپس یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای دقایقی به مرور خاطرات جبهه و جنگ پرداخت. وی گفت: عموی من در جبهه توانایی جنگ نداشت، اما پوتین های رزمندگان را شبانه واکس میزد. بعد از مدت ها  متوجه شدند عموی من بوده است. عموی من بالاخره به آرزویش رسید و آسمانی شد. از عمویم، فرچه و واکسش به من ارث رسید و من به یاد آن ایام، کفش های مردم سلحشور ایران را رایگان و صلواتی واکس میزنم. در این مراسم هم با افتخار می خواهم هرکس قصد واکس زدن دارد، این کار را می کنم. 

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: به روان پاک تمام مردان و زنان که برای حفظ حرمت ایران اسلامی جان فدا کردند درود می فرستیم. وقتی عنوان هفته دفاع مقدس را میبینیم و می شنویم فکر می کنیم این عنوان فقط نمادین است و به همین دلیل در رسانه ها و دستگاه ها تبلیغات نمادین انجام میشود. 

وی افزود: ایران عزیز ما همچون نگین ارزشمند در انگشتر خاور میانه می درخشد. کشور ما در موقعیت بسیار مناسب، مردمی دارد که همواره در صحنه ها حاضرند. روح حماسه و شجاعت همواره بر فضای ایران اسلامی حاکم است. فرزندان ایران در دوران مدرسه، با آرش کمانگیر. شهید حسین فهمیده و شهدا و فرماندگان آشنا میشوند و به آنها افتخار می کنند. باب شهادت بسته نیست و هرروز با هروسیله‌ای در جهت رسیدن به اهدافشان می کوشند. مردم ما باید با تمام داشته هایشان در جهت مقاومت و مبارزه فرهنگی تلاش کنند.  امروزه بیشترین خطر متوجه حوزه فرهنگ و هنر ما است.

جنتی با اشاره به فریب افکار عمومی توسط آمریکا و اسرائیل عنوان کرد: آیا کسی باور میکند آنها به فکر مردم کشورهای در حال توسعه باشند؟ امروزه دفاع از اهداف و آرمان های ارزشی بسیار پیچیده شده است و برای مقابله و مقاومت فرهنگی ابزار مجهز داشته باشیم.

جنتی با اشاره به وظایف مسئولان فرهنگ و هنر کشور گفت: علاوه بر هنرمندان که وظیفه ساخت و تولید آثار هنری ارزشی دارند، رسالت مسئولان این حوزه نیز کمتر از هنرمندان نیست. باید بستر، شرایط و امکانات فراهم شود تا هنرمندان به ساخت اثر ارزشی و فاخر بپردازند. 

وی در پایان از مسئولان بسیج فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی کرد.  سپس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد از خانواده شهید عباس علی علیزاده (شهیدمدافع حرم) تجلیل شد.  سپس از پدر و همسر شهید روح الله قربانی تجلیل به عمل آمد.  همسر و سه فرزند شهید حمید زاده نیز مورد تقدیر قرارگرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار