وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

اکران رستاخیز از نظر ما بلامانع است

جنتی در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران، به سوالاتی درباره اکران فیلم «رستاخیز» پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی جنتی در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تعیین تکلیف اکران فیلم «رستاخیز» گفت: اکران این فیلم بلامانع است. البته آنها شکایت کردند و دیوان عدالت اداری گفته اینها ادعا داشته‌اند ما در اثر اکران نکردن فیلم خسارتی به فیلم زده‌ایم.

وی در خصوص دادگاه فیلم «رستاخیز» و رای دیوان عدالت اداری اظهار داشت: ما تقاضای تجدیدنظر کردیم و در این دادگاه تجدید نظر باید مسئله مجددا بررسی شود. اینها ادعا کردند که در اکران نکردن این فیلم خسارت دیده‌اند. باید دید اگر این فیلم با نشان دادن چهره بازیگر نقش حضرت عباس (ع) اکران شود و الان اجازه اکران آن داده نشده، چه خسارتی دیدند که باید جبران شود.

وزیر ارشاد اظهار داشت: اخیرا اعلام کردیم به هر صورت می‌خواهید فیلم را اکران کنید و اشکالی ندارد.

جنتی در خصوص دانلود و تکثیر غیرمجاز برخی از کتابها بیان کرد: اگر ما به کنوانسیون های بین‌المللی حمایت از مالکیت معنوی بپیوندیم، می‌توانیم از بسیاری از  این دانلودهای غیرمجاز جلوگیری کنیم. البته اگر این دانلودها و تکثیرها داخلی باشد. در حال حاضر برخورد با آنها آسانتر است اما متاسفانه از خارج از کشور هدایت می‌شود.
 
وی افزود: کتاب‌های قاچاق در نسخه‌های معدود و برای افرادی خاص و انگشت شمار دانلود می‌شود.
 
جنتی در خصوص بازشدن مرز سومار بیان کرد: من اخباری در خصوص باز شدن مرز سومار نشنیده‌ام اما مرزهای مهران، شلمچه  و چزابه باز است و می‌توانند مورد استفاده قرار دهند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اطلاع از وضعیت جسمانی محمدرضا شجریان عنوان کرد: بنده خبر جدیدی از وضعیت ایشان ندارم.
 
جنتی در خصوص انتشار کتاب با محوریت مدافعان حرم گفت: چنین کتابهایی چاپ می‌شود و وزارت ارشاد همیشه به چاپ اینگونه کتابها کمک کرده است. در آخرین نمایشگاه کتاب هم وزارت ارشاد تا جایی که در توانش بود از این کتابها حمایت کرده است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ما با اشاره به سفر چین خاطرنشان کرد: در کشور چین نمایشگاه و همایش فرهنگی برگزار شده بود و ما در شهری در غرب چین که مسلمان نشین نیز هست، حضور داشتیم. این شهر یکی از توقف‌گاه‌های جاده ابریشم بوده است. هدفی که دولت چین دنبال می‌کرد این بود که علاوه بر تقویت ارتباطات بازرگانی و تجاری بتواند روابط فرهنگی را نیز بین دو کشور تقویت کند. در این نمایشگاه بخشی نیز به ایران اختصاص داشت که ما نیز مانند نمایندگان کشورهای دیگر دیدگاهها و نظرات خود را بیان کردیم. این حرکت اقدام خوبی است که اگر در سال‌های آینده ادامه پیدا کند، منجر به همکاری ‌های بیشتری می‌شود، ضمن اینکه پیشنهاد شد شهرهای مسیر جاده ابریشم در هر سال به عنوان پایتخت فرهنگی این مسیر انتخاب شوند.


 ادامه دارد/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار