پیام نوری ها در آزمون کارشناسی ارشد گل کاشتند/ ادامه تحصیل 30 هزار دانش آموخته پیام‌نور در دانشگاه‌های دولتی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور گفت: در سال تحصیلی جدید 30 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی این دانشگاه در مراکز آموزش عالی سراسر کشور در دوره ارشد مشغول به تحصیل هستند.

ابوالفضل فراهانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به پذیرش بیش از هزار نفر از دانشجویان این دانشگاه در دانشگاه تهران در مقطع ارشد اظهار داشت: دانشگاه پیام نور با نظام آموزشی خاص و منحصر به فرد خود و دعوت از استادان برجسته کشور در تولید محتوای علمی و کتب درسی، هم چنین نظام سنجش متمرکز خود دانشگاهی است.

وی ادامه داد: اگرچه دانشگاه پیام نور تاکنون چندان مورد توجه و استقبال برترین های مقطع کنکور کارشناسی نبوده اما فرآیند تحصیل، آموزش و سنجش به گونه ای است که با بهره گیری از استعدادهای فردی دانشجویان و نظام دانشجو محوری این دانشگاه، بیش از نیم میلیون دانش آموخته با بنیه علمی بالا را به جامعه عرضه می کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور بیان کرد: لیست قبولی ها از دانشگاه پیام نور در دانشگاههای تهران، شهید بهشتی، فردوسی مشهد و برخی دانشگاههای باسابقه کشور نشان از کیفیت بالای این دانشگاه دارد که دانشگاه پیام نور تا دستیابی دانشجویان خود به معیارها و موازین علمی و کسب صلاحیت های لازم آنان را فارغ التحصیل نمی کند.

وی گفت: در شرایط فعلی ظرفیت خالی در بسیاری دانشگاههای کشور، برخی دانشگاهها با هدف خودگردان کردن دانشگاه یا سایر زمینه های درآمدزایی مبادرت به پذیرش داوطلبانی می کند که حداقل آمادگی لازم را برای طی دوره کارشناسی ارشد ندارند ولی دانشگاه پیام نور توجه به کیفیت و فعالیت های علمی و فرهنگی کشور را مقدم بر حل مسائل به صورت مقطعی و کوتاه مدت می داند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار