روحانی در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری:

گردشگری می‌تواند یکی از راه‌های اشتغال‌زایی جوانان باشد/ سیاست خارجی پایه اساسی جذب ‏گردشگر است

رئیس جمهور گفت: صنعت گردشگری می‌تواند یکی از راه‌های نزدیک برای اشتغال‌زایی جوانان باشد.

گردشگری می‌تواند یکی از راه‌های اشتغال‌زایی جوانان باشد/باید با سرمایه‌گذاری جذب گردشگر را توسعه دهیمبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان، در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری که صبح امروز دوشنبه( 5مهرماه) در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، گفت: یکی از موضوعاتی که حداقل صد سال اخیر دنبال آن بودیم دست یافتن به توسعه همه جانبه مطلوب در کشور است.

وی افزود: اساس توسعه متوازن و جامع به عنوان هدف مهم برای ملت ایران حداقل از زمان مشروطه تا امروز مدنظر ما بوده و اینکه همواره در پی این بودیم تا بتوانیم به یک نقطه مطلوب دست یابیم تا رفاه مردم و خوداتکایی در محصولات مهم بیشتر شود.

رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه ما به دنبال جایگاه مطلوب ملت ایران در منطقه و جهان هستیم گفت: بی‌تردید یکی از راه‌های توسعه کشور توجه به صنعت گردشگری است این صنعت با توجه به ابعاد مختلفی که دارد می‌تواند یکی از راه‌های نزدیک برای اشتغال‌زایی جوانان باشد.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: امروز یکی از اهداف بسیار مهم‌مان برای اشتغال و فن‌آوری و جذب سرمایه است، صنعت به ظاهر ساده است اما بسیار پیچیده بوده که باید در این جهت بسیار تلاش کنیم.

روحانی اضافه کرد: ایران حداقل جز ده کشور اول جهان از نظر جاذبه طبیعی اقلیمی تاریخی و فرهنگی در منطقه و جهان است و شاهد این ادعا تمدن دیرین چند هزار ساله این ملت با داشتن تنوع قومی و فرهنگی و مذهبی زبان و آداب و رسوم است که می‌تواند یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری باشد.

رئیس جمهور کشورمان ضمن اشاره به جاذبه‌های تاریخی کشورمان تصریح کرد: حداقل از تاریخ نهضت مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس و آثاری که از این دوران وجود دارد می‌تواند در جایگاه تمدن‌مان قرار گیرد.

روحانی با تاکید بر اینکه باید از این تاریخ حراست کنیم تصریح کرد: باید خیابان‌های تاریخ‌ساز در تهران قم و سایر شهرهای کشور حراست شود چرا که موضوع دفاع مقدس و آثار آن می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری داخلی و خارجی باشد.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه کویر ایران در کنار جنگل‌های شمال و کوه‌های زاگرس جاذبه فراوان دارد تصریح کرد: باید در این راستا سرمایه‌گذاری کرد تا بتوانیم برای جذب گردشگر این جاذبه‌ها را توسعه دهیم توسعه صنعتی و گردشگری برای جوانان اشتغال ایجاد می‌کند.

روحانی با بیان اینکه تنها با طبیعت زیبا و آثار تاریخی گردشگر جذب کشور نمی‌شود گفت: یکی از شرایط لازم برای جذب گردشگر در کشور داشتن فرهنگ است با توجه به اینکه مهمان‌نوازی ملت ایران زبان‌زد خاص و عام است و این ملت در طول تاریخ به تمام ادیان مختلف و اقوام و آداب و سنن ادای احترام کرده مسئله فرهنگ می‌تواند اصل اساسی برای جذب گردشگر باشد.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به بحث سیاست خارجی گفت: سیاست خارجی یک دولت و نحوه ارتباطش با کشورهای مختلف به عنوان یکی از پایه‌های اساسی برای جذب گردشگر محسوب می‌شود، اگر شرایط سیاسی ما در جهان نامطلوب باشد و نتوانیم بر توطئه ایران‌هراسی غلبه کنیم طبیعتا جذب گردشگر هم نخواهیم داشت.

حسن روحانی تاکید کرد: یکی از افتخارات دولت یازدهم این است که توانست با ایران هراسی مقابله کند و برجام نیز یکی از آثار مهمش مسئله مبارزه با ایران‌هراسی بود، ما در این برنامه جامع اقدام مشترک به دنیا ثابت کردیم مباحثی که درباره فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و دفاعی ایران در طی تبلیغاتی منفی مطرح می‌شود از پایه بی اساس است.

وی پیرامون موفقیت‌های به دست آمده درباره بسته شدن همیشگی پرونده pmd (ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران) گفت: در برجام موفق شدیم موضوع pmd را که در واقع ادعایی بی‌اساس درباره پرونده هسته ای ایران بود، پس از 12 سال حل و فصل کنیم، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بازرسی هزار باره در طی این ده سال سرانجام به این موضوع اذعان کرد که فعالیت‌ هسته ای ایران صلح‌امیز بوده و از این پس توجه به آینده برنامه هسته‌ای ایران است نه گذشته به این ترتیب پرونده pmd به طور کامل بسته شد.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: شاهد بودیم که دولت‌هایی که در گذشته از سفر مردم خود به ایران ممانعت می‌کردند امروز این مانع‌ها را برداشته و آنها را به سرمایه‌گذاری در کشورمان تشویق می‌کنند.

رئیس جمهور کشورمان افزود: دولت یازدهم سرمایه‌گذاری عظیمی برای امنیت ایران صرف کرده که ثمره آن جذب سرمایه و جذب گردشگر است، به همین جهت ما باید میوه توسعه را از درخت امنیت بچینیم، حواسمان باشد که حتما این درخت میوه بدهد چرا که سایه آن تنها کافی نیست و باید از میوه توسعه استفاده کنیم.

حسن روحانی تاکید کرد: امروز شرایط سیاسی برای جذب گردشگر آماده است و سیاست تعامل سازنده به عنوان یکی از پایه‌های اساسی دولت یازدهم بوده و ادامه خواهد داشت همچنین در نظام جمهوری اسلامی ایران هم این امر وجود دارد و ما آن را در چشم‌انداز بیست ساله هم می‌بینیم.

وی با اشاره به مباحث اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: گردشگر برای سفر به کشور دیگر ابتدا مخارج خود را مانند حمل و نقل، غذا و ... را حساب می‌کند و هر چه مخارج کمتر باشد آن کشور جاذبه بیشتری خواهد داشت.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: آینده کشور هم پارامتر مهمی است؛ چرا که کشوری که مدام با تورم روبرو باشد گردشگر نمی‌تواند محاسبه و برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد که خوشبختانه دولت یازدهم یکی از سیاست‌های اصلی‌اش کاهش رشد تورم بود.

وی اضافه کرد: توانستیم تورم را قدم به قدم کاهش دهیم و از تورم سالانه بیش از چهل درصد به حدود هشت و نیم درصد رسیده و از تورم نقطه به نقطه از 45 درصد به حدود 7 درصد رسیدیم. همچنین برنامه ما این بود که در سال 96 با تورم تک رقمی دست پیدا کنیم، خوشبختانه در سال 95 رسیدیم، تلاش ما این است که این تک رقمی بودن را حفظ کنیم.

رئیس قوه مجریه با اشاره به تاثیر فضای مجازی در رابطه با مهیا کردن زیر ساخت‌های صنعت گردشگری اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم پهنای باند اینترنتی را افزایش دهیم تا تمامی روستاهای ما بتواند از این امکانات بهره‌مند شود، همچنین حل و فصل مسائل بانکی نیز یکی از پیش‌نیازهای مهم در بحث گردشگری است که قدم به قدم در این زمینه در حال پیشروی هستیم.

روحانی افزود: تقریبا یکی از بخش‌های مذاکراتی ما با رهبران در زمینه تسهیلات و موضوعات مالی است و اکنون به جایی رسیدیم که خود این رهبران به ما می‌گویند که می‌دانیم شما برنامه تجاری ندارید، بلکه نیازمند سرمایه‌گذاری هستید.

وی تاکید کرد:  یکی از موضوعات مهم توسعه ناوگان هوایی کشور است که در این زمینه هم در تلاشیم تا اقداماتی را صورت دهیم.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: در دین مبین اسلام به موضوع گردشگری اشاره شده و یکی از وظایف ما در صورت استطاعت مالی رفتن به بقاع متبرکه است.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه گردشگری یک اصل لازم در زندگی است گفت: صنعت گردشگری سالانه حدودا 10 درصد رشد داشته اما برای ما قابل قبول نیست طبق آمار در سال 94، 4 میلیون و 70 هزار گردشگر خارجی داشتیم که در مقایسه با امسال 5 میلیون و 200 هزار گردشگر خارجی بیشتر شده است.

روحانی تصریح کرد: موضوع گردشگری در کشور بسیار مهم است و اگر کسی در این راستا سود غیرعادلانه بدست آورد ریشه درخت گردشگری را خشک می‌کند .

روحانی با تاکید بر اینکه رفتار مردم باید با گردشگران انسانی و اسلامی باشد گفت: آن کسی که از ایران بازمی‌گردد سفیر کشورمان است و باید دیپلماسی عمومی در گردشگری تقویت شود.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: باید سند گردشگری در دولت تصویب شود تا شاهد رونق صنعت گردشگری در کشور باشیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۰:۲۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۵
شما بزرگترین پروژه گردشگری پدیده شاندیز رو به نابودی کشاندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۵
برگزاری تورهای سیاحتی زیارتی رایگان توسط سازمان بازنشستگی کشوری
آخرین اخبار