مسجد و منبر رسانه‌ای بزرگ برای تبلیغ دین است

نشست خبری حجت‌الاسلام روحانی ن‍ژاد معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی پیرامون ماه محرم امروز دوشنبه 5 مهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری حجت‌الاسلام روحانی ن‍ژاد معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی پیرامون ماه محرم امروز دوشنبه 5 مهر برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم حجت الاسلام روحانی ن‍ژاد گفت: در حوزه فرهنگ دینی ماموریتهایی به سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ شده که برای تحقق این ماموریتها باید در سطح کشور کارهایی را انجام دهیم. به نظر ما بزرگترین رسانه که بتواند مردم را در جریان امور قرار دهد رسانه مسجد و منبر است اما با وجود روشهای تبلیغی کارآمدترین آن روش چهره به چهره است که از گذشته مردم در مساجد جمع می‌شدند و برنامه‌هایی را داشتند.
 
وی ادامه داد: در سراسر  کشور هر مجموعه‌ای به نام امام حسین(ع) مراسمی برگزار کند، سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی دارد مبلغانی در اختیار آنها قرار دهد. پیش بینی ما همین است که با توجه به تجربه گذشته بیش از 50 هزار نفر مبلغ به مناسبت ماه محرم به ویژه اول ماه در سراسر کشور سازماندهی خواهیم کرد که در حدود 100 هزار مکانی که مراسم‌ها برگزار می‌شوند، این مبلغان برنامه‌های خود را ارائه دهند. توصیه ما این است که در مساجد مثل گذشته حضور پیدا کنیم چرا که مسجد پایگاه اصلی اسلام و دین است.

وی در ادامه در خصوص توصیه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مبلغان در سخنرانی‌ها اظهار داشت: مبلغان در این مراسم به طور ویژه به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، تبیین جایگاه ولایت فقیه، جامعیت ولی فقیه، نقش ولایت فقیه در مدیریت و مهار بحران‌ها، توطئه در نفی و تخریب ولایت فقیه و القای جدایی دین از سیاست و لزوم میثاق با ولایت رهبری، تبیین فرهنگ مقاومت، قرائت نماز و تبیین اهمیت اقامه نماز جماعت در سه وقت، تاکید بر حضور و استفاده معنوی عموم مردم به ویژه قشر جوان و نوجوان از مراسم در مساجد، حمایت از تولید و مصرف کالاهای ایرانی و بیان مشکلات قاچاق کالا، بیان اندیشه ناب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری می‌پردازند.

حجت الاسلام روحانی ن‍ژاد در ادامه مراسم در خصوص برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: از چند هزار خانم که در حوزه ‌های علمیه تحصیل کردند، در تبلیغات دهه محرم استفاده خواهیم کرد. همچنین برای انسجام کامل مراسم ایام محرم ابلاغیه مناسبتی به سراسر کشور فرستاده‌ایم. در ضمن هزار همایش در سطح کشور برگزار کرده‌ایم. 

وی خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری نمایشگاه‌هایی برای حمایت هیات‌ها برای خرید اقلام و وسایل بر پا شده است. همچنین سامانه طوبی را طراحی کردیم که بانک اطلاعات تشکل دینی و مراکز فرهنگی اسلامی را در نظر گرفته است و مردم می‌توانند نحوه فعالیت هیات‌های مذهبی را از طریق این سامانه جویا شوند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار