بسیج دانشجویی آرمان گرایی را رواج می دهد

رییس سازمان بسیج دانشجویان گفت: دانشگاه محیطی برای رشد سیاسی، تربیتی و پرورشی دانشجویان است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گودرزی رییس سازمان بسیج دانشجویی در نشست خبری که صبح امروز در این سازمان برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در سی و هشتمین سال انقلاب اسلامی به سر می بریم که با وجود پیشرفت‌ها، کمبود هایی نیز داریم و نسل جدید کشور باید علت های پیشرفت و عقب ماندگی رابداند. 

وی تصریح کرد: بسیج دانشجویی، نگاه آرمان گرایی و واقع بینانه را در دانشجویان نشر می دهد و اگر افق درستی پیش روی دانشجویان باشد می توانند نقش درستی را در جامعه ایفا کنند.   

گودرزی بیان کرد: آرمان گرایی عین واقعیت است و اگر ملتی آرمانگرا نباشد آن ملت نمی تواند پیشرفت کند.    

رییس سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: بسیج دانشجویی یک تشکل انقلابی است و براساس نیاز مردم و انقلاب مسایل را تحلیل می کند. 

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید به گونه ای باشند تا در یک فضای منطقی همه بتوانند با یکدیگر با هر گرایش سیاسی صحبت و فعالیت کنند که متاسفانه فضای باز سیاسی در دانشگاه‌های وجود ندارد.

گودرزی بیان کرد: بسیج دانشجویی خادم مردم است و انحصاری در این سازمان وجود ندارد، بلکه یک تشکل فراگیر است که همه می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی در خصوص گفتمان‌های بسیج دانشجویی گفت: گفتمان اصلی ما گفتمان انقلابی است که نیاز به بازنگری دارد و باید از مسئولان رفتار انقلابی را مطالبه کنیم.

گودرزی ادامه داد: ما در سطح کشور و منطقه شاهد این گفتمان انقلابی هستیم که ماحصل آن را در سوریه و عراق می‌توان مشاهد کرد و گفتمان انقلاب اسلامی ایران را در حصاری از معنویت، عقلانیت، عدالت وآرمان‌خواهی در آن جمع شده که ما آن را دنبال می‌کنیم.

وی بیان کرد:‌ امنیت کشور مرهون هم‌دلی مردم و مسئولین است که موجب اقتدار نیروهای نظامی کشور می‌شود.

رئیس بسیج دانشجویی گفت: با وجود شکاف طبقاتی در کشور، روستا‌ها باید آبادترین جای کشور باشد و رفع معضلات مناطق محروم یکی از اولویت‌های بسیج دانشجویی است.

وی درباره کشور آمریکا گفت: راهبردهای اصلی آمریکا نسبت به ایران قبل از برجام و یا پس از آن تغییر نخواهد کرد و دشمنی‌اش با ایران افزایش یافته است.

رئیس بسیج دانشجویی افزود: 50هزار دانشجو جهت اردو جهادی به مناطق مختلف کشور برای شرکت در فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و بهداشتی جهت کمک به مردم محروم شرکت‌کردند.

وی درباره اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: ‌در اقتصاد مقاومتی به تولید و کارآفرینی پرداخته‌ایم و مهاجرت‌ از روستا به شهر را با آبادانی آنها کمتر می‌کنیم.

گودرزی افزود: یک هزار و 200 نفر دانشجوی بسیجی در دوره‌های هفت و 10 روزه خط امام که درباره مسائل سیاسی و فرهنگی شرکت کردند.

وی درباره این شاخصه بسیج دانشجویی اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های ما مبارزه زیر ساختی ستاد است که آن‌ را دنبال و رفع می‌کنیم و مطالبه فراگیر اجتماعی نیز شاخصه دوم است.

رئیس بسیج دانشجویی در پایان درباره تحول علوم انسانی اظهار داشت: مدرسه علوم انسانی صدرا توسط بسیج دانشجویی راه‌اندازی شد و از دانشجویان علاقه‌مند به تدریس با مفاهیم علوم انسانی دعوت به عمل آمد که در آن مباحث علوم انسانی، غربی، اسلامی و حوزه‌ها تدریس می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار