گودرزی در نشست خبری مطرح کرد؛

برنامه ای برای تفکیک وزارت ورزش و جوانان نداریم/ بودجه حوزه جوانان کافی نیست

وزیر ورزش و جوانان گفت: تفکیک وزارت ورزش از جوانان در شورای عالی جوانان مصوب نشده است.

تفکیک وزارت ورزش و جوانان در دستور کار نیست/ بودجه تخصیص داده شده در حوزه جوانان کافی نیستبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در نشست خبری که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت:  تفکیک وزارت ورزش از جوانان در دستور کار ،چرا که سیاست دولت به تداوم این دو حوزه بوده و تاکید دارد که حداقل به مدت 2 دوره باید فعالیت ادامه یابد تا مشخص شود ادغام پاسخگو است یا خیر.

وی تصریح کرد: اختصاص بودجه حوزه جوانان در سال 95حدود 35 میلیارد تومان است که این میزان برای رسیدگی و حل مشکلات جوانان کافی نیست.

گودرزی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا بودجه تخصیص داده شده سهم جوانان در حوزه ورزش هزینه می شود، ادامه داد: هزینه های حوزه جوانان در امور مربوطه و ورزش نیز مطابق مسئولیت های خود صرف می شود و مسئولان همه تلاش خود را جهت رفع نیاز ها به ویژه در بخش جوانان به کار خواهند گرفت که در این میان بخش هایی وجود دارند که از هر کدام (ورزش و جوانان)  پشتیبانی می کنند.

گودرزی بیان کرد: علاوه بر تخصیص اعتبارات مصوب شده، وزارتخانه بر اساس تخصیصی که از سوی سازمان مدیریت برنامه ریزی ابلاغ می شود، بودجه را تقسیم بندی می کند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به سکونتگاه های غیر رسمی، افزود: در این جلسه شهر های مشهد و سبزوار به عنوان پایلوت اجرای این طرح در نظر گرفته شدند که تهران نیز در دستور کار قرار دارد.

گودرزی گفت: هدف از رسیدگی به سکونتگاه های غیر مجاز، مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله حاشیه نشینی، بافت های فرسوده و بهبود شرایط نیازمند است.

*«مشهد» و «سبزوار» به عنوان پایلوت سکونتگاه های غیر رسمی انتخاب شدند


در ادامه این نشست محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان اظهار داشت: مصوب شد تا کارگروهی برای رسیدگی به سکونتگاه های غیر رسمی جوانان در 2 نقطه از کشور به صورت پایلوت تشکیل و تمامی فعالیت ها و تصمیم گیری های لازم در این 2نقطه( مشهد و سبزوار) برای تحقق اهداف، متمرکز شود.

وی تصریح کرد: این کارگروه ها متشکل از وزارت خانه های مسکن و شهرسازی و ورزش و جوانان و ... هستند.

رستمی ادامه داد: در پایلوت این طرح تمامی ساز و کارهای لازم  و پیشنهادات در قالب یک برنامه جامع آماده می شود، نیاز ها و کمبود های این حوزه شناسایی و در نهایت برای کاهش موازی کاری و هماهنگی بین دستگاه ها با در نظر گرفتن تمامی جوانب، اجرایی می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار