مابقی مطالبات گندمکاران تا دو هفته آینده واریز می شود

معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت:تا به امروز 10 هزار و 400 میلیارد تومان مطالبات به کشاورزان پرداخت و مابقی حداکثر ظرف دو هفته آینده واریز می شود.

حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص تاخیر مطالبات گندمگاران اظهار داشت: تا به امروز 11 هزار و 500 تن گندم با ارزش ریالی بالغ بر 14 هزار و 600 میلیارد تومان از گندمکاران خریداری شده که 10 هزار و 400 میلیارد تومان از این مبلغ به کشاورزان پرداخت و مابقی حداکثر ظرف دو هفته آینده به حساب آنها واریز می شود.

وی در پاسخ به انتقاد نمایندگان مجلس در خصوص تاخیر پرداخت مطالبات گندمکاران گفت: کشاورزان  مالک محصولشان هستند و می توانند آن را در بازار آزاد به بنکداران بفروشند و تنها در صورت نبود خریدار دولت اقدام به خرید تضمینی محصول از کشاورزان می نماید.

عباسی معروفان ادامه داد: طبق روال همه ساله مطالبات گندمکاران پس از تامین منابع مالی بلافاصله به حساب کشاورزان واریز می شود و قانونی در خصوص پرداخت مطالبات پس از خرید وجود نداشته است.

وی ادامه داد: مطالبات گندمکاران پس از تامین منابع مالی، فروش اوراق سلف و اخذ تسهیلات به کشاورزان پرداخت شده است.

 معروفان در پاسخ به انتقاد دیگر نمایندگان مجلس مبنی بر آنکه تاخیر در پرداخت مطالبات موجب دیرکرد معوقات بانکی برای کشاورزان می شود، بیان داشت: این امر قیاس صحیحی نیست چرا که بدهکار باید بدهی خود را پرداخت نماید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۵
کشاورز هم به پولش احتیاج داره موقعه کاشت گندمه واقعا اینه تشکر از کشاورز خوب کشاورزان را دلگرم می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
چرا ما باید دیرکرد به بانک پرداخت کنیم ولی دولت از این گذینه مستثنی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
محممد
۲۱:۵۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۵
کاملا موافقم
آخرین اخبار