ولایتی در جمع خبرنگاران:

شاهد همکاری‌ بیشتر تهران و مسکو در حوزه هسته‌ای هستیم/ رابطه ایران و روسیه دوستانه و استراتژیک است

همکاری‌های بیشتری در حوزه هسته‌ای بین تهران و مسکو را شاهد هستیم/ همکاری ایران و روسیه دوستانه و استراتژیک استرئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همکاری ایران و روسیه دوستانه و استراتژیک است و همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی آن‌ها رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حاشیه دیدار رئیس مجلس سوریه، با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات غربی‌ها که گفته بودند ایران و روسیه با حضور در سوریه، مرتکب جنایات جنگی می‌شوند، گفت: آن‌هایی مجرم هستند که از تروریسم حمایت می‌کنند و ایران به دعوت دولت قانونی سوریه در این کشور حضور پیدا کرده است.

وی افزود: حضور جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامیان دولت قانونی سوریه ادامه خواهد داشت.

ولایتی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا انتقال 38 تن آب سنگین از ایران به روسیه که برخی منابع خبری آن را عنوان کردند، صحت دارد یا خیر، گفت: مسائل فنی را بهتر است از مسئولان مربوطه سوال کنید اما رابطه ایران و روسیه، دوستانه و استراتژیک است و همکاری‌ها در حوزه دو جانبه و بین‌المللی روبه افزایش است به طوری که در تاریخ روابط دو کشور، این نوع روابط بی‌سابقه است.

رئیس مجمع استراتژیک تصریح کرد: همکاری ایران و روسیه در قبال سوریه، یک همکاری مثال‌زدنی است و مبادلات بین دو کشور از جمله اقلام دفاعی و صنعتی رو به افزایش است و همچنین همکاری‌های بیشتر در حوزه‌ هسته‌ای بین تهران و مسکو را شاهد هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، شاهد حمایت‌های سیاسی و بین‌المللی روسیه از جمهوری اسلامی ایران هستیم. ما به آینده روابط دو کشور خوش‌بین و امیدواریم و در اجلاس اخیری که کشورهای 5+ 1 داشتند، روسیه در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا و خلاف‌هایی که در انجام تعهداتش کرده است، از خواسته‌های به حق ایران حمایت کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مجلس ، ایران ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار