آمریکا از لحاظ راهبردی سرگردان است/ تنها صادرکننده دستگا‌ه‌های شکنجه در جهان دم از حقوق بشر می‌زند

جانشین کل فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا به عنوان تنها صادرکننده دستگاه‌های شکنجه در جهان امروز دم از حقوق بشر می‌زند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین سلامی جانشین کل فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گردهمایی بزرگ اساسی به دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران که ظهر امروز در سالن همایش های سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، حیات، هویت منزلت و کرامت کشور و جهان اسلام را وابسته به انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: برای شناخت کامل ابعاد عظیم انقلاب اسلامی باید کمی از افق به این واقعه نگاه کرده و در مقیاس کلام آن را مورد ارزیابی تجزیه و تحلیل قرار داد.

وی با بیان اینکه با توجه به گذشتن بیش از  30 سال از انقلاب هنوز شناخت درسیت از این واقعه عظیم جهانی نداریم گفت: انقلاب اسلامی ایران در سخت‌ترین موقعیت سیاسی جهان  به وقوع پیوست و نظام قدرت جهانی را که در دست آمریکا و شوروی بود بر هم زد که نشان از عظمت انقلاب دارد.

جانشین کل فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی را موجب شکستن و فرو پاشیدن نظم دوران جنگ سرد دانست و ابراز داشت: امکان چنین و اقعیت با معیارهای تحلیل رایج وجود ندارد ولی انقلاب ایران رخدادی عظیم با پیامدهایی بزرگ بود که هندسه قدرت را در جهان تغییر داده و خود به عنوان قطب جدیدی از قدرت ظهور کرد.

وی در ادامه آرمانهای انقلاب و شعاع نفوذ آن را متعلق به تمام جهان دانست و بیان کرد: انقلاب ایران بر اساس واکنش‌های جهانی  تحولی بزرگ بود که به هیچ جغرافیایی محدود نمی‌شد بلکه مانند تمدنی نوین بخش مهمی از زمین را تحت پوشش قرار داد و یک هویت مدفون شده را بازیابی کرد.

ایران و عربستان پایه‌های قدرت آمریکا بودند

سردار سلامی آمریکا را به عنوان یکی از قدرت‌های مسلط قبل از انقلاب در ایران معرفی کرد و افزود: ایران و عربستان به عنوان دو ستون محکم قدرت آمریکا قبل از انقلاب بوده که با بروز واقعه بزرگ انقلاب تعادل آن بهم خورده و پایه‌های آن فرو ریخت.

سردار سلامی با اشاره به دفاع مقدس گفت: جنگ 8 ساله ایران را پس از عاشورا می‌توان یکی از استثنایی ترین و بی‌نظیرین ترین جنگ‌های تاریخ بشر نام برد چرا که مقابله با تمام قدرت‌های جهانی برای یک کشور تازه به استقلال رسیده در مرحله انتقال قدرت در تاریخ منحصر به فرد است.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس آمریکا به عنوان ابر قدرت این جنگ را مدیریت و برای دیگر قدرت‌های نیز توزیع نقش می‌کرد و شوروی نیز به عنوان دیگر عامل قدرت ارتش صدام را به چهارمین ارتش جهان تبدیل کرده بود که 5برابر ظرفیت زمینی ارتش امروز آمریکا بود.

سردار سلامی با بیان اینکه پنج هزار تانک روی زمین علیه ایران و 600 قبضه توپ در هر عملیات و 600 فروند هواپیما ایران را بمباران می‌کردند ابراز داشت: تمام این‌ها در حالی بود که ما هر دو روز برای هر قبضه توپ فقط یک گلوله سهمیه داشتیم.

جانشین کل فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقابله با ائتلاف قدرتمند جهانی و جنگ ایران را با کمترین امکانات و بیشترین محاصره یک رویایی قدرتمند سرشمرد و تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس تمام قدرت‌ها با همگرایی و اتحاد تصمیم داشتند از شکل‌گیری یک مدل موفق بر اساس استقلال، عدالت، کرامت و طهارت اخلاقی جلوگیری کنند که خوشبختانه ایران با رهنمود‌های امام توانست با این تفکر مبارزه کرده و امروز خود به یکی از قدرت‌های جهانی تبدیل شده است.

وی بیان کرد:‌ از همان دوران جنگ تا کنون دشمنان همواره به دنبال پیشگیری  از شکل‌گیری یک مدل نقش از انقلاب بودند چرا که در صورت موفقیت انقلاب اسلامی ایران این اتفاق تکرار پذیر بوده وبه قدرت شکست ناپذیری برای بر هم زدن میدان موازنه سیاسی و نظام اقتصادی جهانی تبدیل می‌شد.

سردار سلامی جنگ ایران را جنگ با سیستم دفاعی انگلیس، ذرات خانه‌های شیمیایی آلمان دلار‌های نفتی کویت و عربستان، اطلاعات آمریکا و ارتش عراق دانست و گفت: به قدری ما در دوران جنگ در محاصره و انزوا بودیم که تجهیزات هر عملیات را در عملیات قبل از عراقی‌ها به غنیمت می‌آوردیم و با مشقت فراوان توانستیم گردان‌ها را به تیپ‌، تیپ‌ها را به لشکر‌ و لشکر ها را به سپاه تبدیل کنیم.

وی عملیات انجام شده  در جنگ 8ساله ایران را در طول تاریخ بی‌نظیر خواند و افزود: تمام موفقیت‌های جنگ مرهون انقلاب اسلامی ایران است چراکه انقلاب ظرفیت وآستانه تحمل ملت ایران را ارتقا بخشید به طوری که نیروهای ایران سخت‌ترین شرایط جنگ را تحمل کرده و در نهایت سربلند بیرون آمدند  و لازم به ذکر است که دفاع مقدس تنها جنگی بود که تمام سرزمین‌ خود را فقط و فقط با عملیات نظامی پس گرفت.

سردار سلامی گفت: جنگ تمام شد  در حالی که این به مفهوم پایان جنگ استکبار با دنیای اسلامی نبود و امروزه هیچ یک از ظرفیت‌های جنگ نه تنها تمام نشده بلکه ادامه دار است و خواهد داشت ولی روش‌های جنگی، ماهیت و موقعیت‌های آن  فرق کرده است.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا نسبت به کشور ما استراتژیک نبوده بلکه عملیاتی جنگ می‌کند بیان کرد: امنیت وآرامش امروز کشور ناشی از این است که انقلاب نتوانست تمرکز راهبردی دشمن را تغییرداده و این امر بجز با هوشمندی نظام سیاسی ممکن نبود.

وی در ادامه با اشاره به دستگیری تفنگدارهای آمریکا در سال گذشته اظهار داشت: قدرت ما امروزه به قدری زیاد شده که آمریکا‌یی‌ها در ناوها و هواپیما‌ها مجبورند به فارسی صحبت‌ کنند به طوری که در دستگیری تفنگ‌دارهای آمریکا نیز این مسئله قابل شهود بود و آن‌ها به زبان فارسی گاهی ما را تهدید کرده وگاهی منعطف صحبت می‌کردند.

قوی بودن تنها راز بقا است

سردار سلامی ایران را تنها کشوری دانست که آمریکا برای عبور از راه‌ها وآب‌های ایران باید پاسخگو باشد و افزود: برای بقا یک نظام هیچ راهی جز قوی و محکم بودن نیست و ما توانسته‌ایم با تجربیات بزرگ خود و رهنمودهای امام و رهبر این قدرت‌ را بدست آورده و حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: برای استقلال وپیشرفت باید قدرتمند بود که البته قدرت فیزیکی به تنهایی برای این امر  کافی نیست و اراده سیاسی، ظرفیت‌های روحی، روح بلند و قلب بزرگ می‌طلبد.

وی با بیان اینکه عظمت واقعی ملت‌ها بیش از وسعت جغرافیایی به وسعت ذهن و قلب مردم آن است گفت: خوشبختانه ملت ما هردو این خصوصیت ها را داشته و قدرت امروز ما به قدری زیاد شده که با کوچکترین تهدیدی دشمن ناوهای خود را ده‌ها مایل عقب می‌کشد.

اگر قدرت تولید واقعیت نباشد به عنوان واقعیت ساخته می‌شوید

جانشین کل فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ اگر حادثه سازی به معنای قدرت تولید واقعیت وجود نداشته باشد دشمنان  شمارا به عنوان یک واقعیت می‌سازند و متاسفانه ظرفیتی که قدرت‌ها امروزه برای انهدام زمین اندوخته‌اند بیش از صلح است.

سردار سلامی تعداد کشته‌شدگان جنگ‌های منطقه طی چند سال اخیر را بیش از دو میلیون نفر خواند و افزود: تلاش تمام قدرت‌های جهانی خارج کردن کنترل و تسلط بر ما بوده در حالی که ترتیب های نظام شرق نظامی مدیترانه را ایران در شعاع نفوذ خود قرار داده است.

آمریکا از لحاظ راهبردی سرگردان است

به گفته سردار  سلامی آمریکا امروزه نمی‌تواند نقشه راهبردی خاورمیانه را ارائه دهد چراکه بازی با متغیرهای متعدد و مجهولاتی روز به روز فزاینده را شروع کرده است.

وی با بیان اینکه نفوذ انقلاب امروزه موجب تشکیل زیرساخت‌ها حتی در بیرون از مرزهای کشور شده و ما سبب تولید پیش‌فرض‌هایی هستیم که موجب بازدارندگی دیگر قدرت‌ها ازفکر حمله یا تجاوز به ایران می‌شود.

جانشین کل فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکستن قدرت ایران و حرکت روی زمین علیه ایران را در حال حاضر غیر ممکن خواندو ابراز داشت این‌ها پیش فرضَ‌هایی است که کشور ما توانسته به تمام قدرت‌های جهانی ثابت کند و اگر این قدرت را نداشته باشیم شکست می‌خوریم.

زیر چتر آرامش ایران غوغایی از فداکاری برپاست

سردار سلامی با اشاره به امنیت کنونی کشور بیان کرد: برای ایجاد آرامش تلاش‌های بسیاری شده و حوادث بزرگی رخ داده که نشان از فداکاری و ایثار بسیاری از افراد دارد و با این قدرت است که امروز با وجود ارتش‌های ایران در سوریه، عراق، لبنان و یمن می‌توانیم به طور کامل از قدرت رژیم صهیونیستی اغماض کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن تمام توانایی خود را در  جنگ‌های سال‌های اخیر به نمایش گذاشته اذعان کرد: ‌قدرت ایران تصویری از وضعیت فعلی است که با وجود تمام تلاش‌های دشمن در شکل‌گیری جنگ‌های منطقه علیه ما همچنان ناموفق است و می‌دانیم که بیش از این نیز توانایی ندارد.

هویت دشمن بر اساس نیرنگ سیاسی است 

سردار سلامی هویت دشمن را بر مبنای نیرنگ سیاسی دانست و یاد‌آور شد : امروزه با توجه به واژه‌هایی مثل دموکراسی، آزادی، حقوق بشر و غیره اگر نظام سیاسی هوشمندانه عمل نکند فریب این کلمات را می‌خورد در حالی که امروزه آمریکا به عنوان تنها صادر کننده دستگاه‌های شکنجه در دنیا دم از حقوق بشر می‌زند که این نشان دهنده واقعی نبودن ادعا‌های آنها می‌باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۵
زنده باد سردار سرب داغ و با صلابت خدا شما ها رو عزت روز افزون بده
آخرین اخبار