تایلند قوانین مالیاتی را برای حوزه اینترنت و فناوری دشوارتر خواهد کرد

دولت تایلند اعلام کرد قصد دارد در قوانین مالیاتی این کشور اصلاحاتی انجام دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دولت تایلند در حال بررسی قوانین سختگیرانه‌تر اخذ مالیات از شرکت‌های اینترنتی و فعال در حوزه فناوری مانند شرکت گوگل است.

این برنامه همچنین وضع قوانین مالیاتی شدیدتر برای شبکه‌های تلفن همراه و بخش اینترنت این کشور را شامل خواهد شد.

بر اساس گفته‌های رئیس اداره مالیات تایلند، دولت این کشور همچنین در پی تغییر قوانین مالیاتی کنونی است. وی افزود یک کارگروه برای بررسی و اصلاح قوانین اخذ مالیات از شرکت‌هایی مانند گوگل تشکیل داده است.

وی گفت: "ما در حال مطالعه درباره این مسئله هستیم و یک کارگروه به این منظور تشکیل داده‌ایم که طی دو ماه گذشته درباره آن تحقیقاتی انجام داده است. ایده کلی این است که برای تایلند راه حل‌های جدیدی یافت شود تا اصلاحاتی درباره قوانین مالیاتی صورت گیرد. قوانین فعلی منسوخ شده اند و طی 50 سال گذشته تغییری در آن‌ها بوجود نیامده است." وی اظهار امیدواری کرد این کارگروه تا پایان سال جاری میلادی به راه حل‌هایی دست یابد.

رویترز با دفتر گوگل در تایلند تماس گرفت اما کارکنان این دفتر در ابتدا درباره این تغییر قوانین مالیاتی اظهار نظری نکردند.

پیشتر مقامات اداره مالیات اندونزی اظهار کرده بودند در صورتی که ثابت شود گوگل در این کشور مرتکب فرار مالیاتی شده است، این غول فناوری ممکن است با جریمه‌ای بیش از 400 میلیون دلار روبرو شود.

در این میان، نظام مالیاتی بهینه سنگاپور و برنامه‌‎های تشویقی مالیاتی این کشور، توجه شرکت‌های بزرگ چندملیتی – مانند شرکت‌های گوگل و اپل -- را به خود جلب کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار