هاشمی خبر داد

نیمی از واحدهای صنفی استان تهران مجوز ندارند/ واحدهای صنعتی تعیین تکلیف شوند

استاندار تهران گفت:‌ 17هزار واحد صنعتی و 400هزار واحد صنفی در استان تهران وجود دارند که نیمی از آن‌ها فاقد مجوز هستند.

نیمی از واحدهای صنعتی استان تهران مجوز ندارند/ واحدهای صنعتی باید تعیین تکلیف شوند
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگارن جوان؛ سید حسین هاشمی استاندار تهران در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که عصر امروز (دوشنبه) در سالن همایش‌های استانداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: یکی از کلیدی ترین و قدیمی‌ترین مشکل ما در استان تهران بحث صنایع و معادن است.

وی افزود: زمانی که اقتصاد مقاومتی ابلاغ و فرماندهی ستاد مشخص شد، اولین مشکلی که وجود داشت این بود که مدیران عامل بانک‌ها یا نمایندگان تام الاختیار آنها در ستاد اقتصاد مقاومتی حضور نداشتند.

هاشمی گفت: با توجه به اینکه در استان تهران چندین سرپرستی وجود دارد با سیف رئیس بانک مرکزی صحبت‌هایی داشته‌ایم که قرار شد یک نماینده تام الختیار مشخص شود، شورای عمومی بانک‌ها ظرف دو ماه گذشته تشکیل و نماینده 22بانک استان مشخص شد.

وی با بیان اینکه استان تهران 50 درصد مالیات و سپرده‌های بانکی کل کشور را دارد، تصریح کرد: در جلسات برگزار شده با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، کمیته نظارت ارزیابی برای بررسی صلاحیت واحدهای صنعتی برای اخذ وام تشکیل شد که خوشبختانه اکثر واحد‌ها شامل دریافت این وام شدند.

استاندار تهران اظهار کرد: بانک های کشاورزی، ملی، سپه‌، تجارت، ملت و صنعت و معدن جزء بانک‌هایی بودند که واحدهای صنعتی بیشترین نیاز خود را برای دریافت وام به آنها اعلام کرده‌ بودند.

هاشمی با بیان اینکه مجموعاً در سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید 169 مورد پرداخت شده داشته‌ایم، گفت: 981 مورد وام تسهیل تولید برای واحد‌های صنعتی این استان بوده است.

استاندار تهران تصریح کرد: در استان تهران 17هزار واحد صنعتی و 400هزار واحد صنفی وجود دارد که حدود نیمی از آنها مجوز ندارند و به دلیل اینکه در این استان محدودیت صنایع وجود دارد در قالب صنف واحد صنعتی فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: واحدهای صنعتی استان تهران باید هویت پیدا کنند و تعیین تکلیف شوند، در همین راستا از تمام اختیارات استانی در تهران استفاده کردیم و برای واحدهای صنعتی زمین را در اختیار آنها قرار دادیم.

هاشمی تصریح کرد: شهرک‌هایی برای ساماندهی صنوف استان تهران مشخص کرده‌ایم و نیازمند تصمیماتی قاطع و در پیش گرفتن روندی سریع‌تر نسبت‌ به گذشته در این راستا هستیم.

استاندار تهران با بیان اینکه چند کار کلیدی استانی انجام شده است، گفت:‌ در شرق تهران 50میلیون متر مکعب کسری آب وجود داشت که توانستیم این کسری را از طریق انتقال آب از سد ماملو رفع کنیم، نگرانی آب از طریق  3 اقدام کلیدی مدیریت مصرف، مدیریت کمیت و مدیریت کیفیت مرتفع شد.

هاشمی با بیان اینکه از 100هزار درخواست تاکسی‌های فرسوده 17هزار مورد آن مصوب شده که از رده خارج شوند، گفت: برای بحث کاهش آلودگی هوای تهران اقدامات خوبی با دستگاه‌های استانی انجام شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار