امیر موسوی:

تدابیر امام باعث شد تا برخی تهدیدات به فرصت بدل شود/برخی دَم از کاهش قدرت نظامی نزنند

جانشین فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تدابیر امام باعث شد تا برخی تهدیدات به فرصت بدل شود.

تدابیر امام باعث شد تا برخی تهدیدات به فرصت بدل شود/برخی دَم از کاهش قدرت نظامی نزنندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح، در مراسم پیام‌آوران شکست حصر و سالروز عملیات ثامن‌الائمه که در حوزه هنری برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و سالروز انجام این عملیات بزرگ اظهار داشت: با تدابیر امام راحل(ره) در روزهای عملیات ثامن‌الائمه، برخی تهدیدات که باعث می‌شد تا همه چیز از بین برود، به فرصت‌های فوق‌العاده‌ای تبدیل شود که نتایج آن تا به امروز، نه فقط در کشور ما بلکه در کل دنیا به کار گرفته شده است.

جانشین فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح، با اشاره به این مسئله که عملیات ثامن‌الائمه، نقاط برجسته بسیاری دارد اما در این میان 5 نکته حائز اهمیت است، افزود: اولین نکته مهم درباره این عملیات این است که عملیات ثامن‌الائمه، طبق دستور امام(ره) برنامه‌ریزی شده بود چرا که ایشان به صراحت فرمودند که حصر آبادان باید شکسته شود و نکته این فرموده امام اینجا است که تاکنون ایشان در مورد هیچ کدام از مناطق اشغال شده در دوران جنگ، با این صراحت صحبت نکرده بودند.

وی ادامه داد: نکته بعدی اینکه برای انجام این دستور امام خمینی(ره) نیروهای مسلح در تمامی رده‌ها به چنان جوش و خروشی آمده بودند که تاکنون نظیر آن را ندیده بودیم و پس از انجام موفقیت آمیز عملیات نیز بیشترین بخش شادی قوای مسلح کشور به این مسئله که توانسته بودند دستور امام را انجام دهند برمی‌گشت که این خود نکته سوم عملیات ثامن‌الائمه است. این نکات گفته شده قدرت ولایت پذیری یک ملت و امامت امام(ره) را نشان می‌دهد.

امیر موسوی درباره ویژگی‌های دیگر این عملیات تصریح کرد: عملیات ثامن‌الائمه بزرگترین گام مشترک و نقطه پیوند ارتش و سپاه پاسداران بود که این پیوند تا امروز ادامه داشته و دارد که موجب شده تا دستاوردهای زیادی در کشور به دست آید.

جانشین فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح افزود: عملیات ثامن‌الائمه، خود یکی از عملیات‌های راهبردی و تأثیرگذار دوران دفاع مقدس است چرا که دشمن می‌خواست تا با کامل نمودن حصر آبادان به یکی از اهداف اولیه خود در جنگ دست یابد که با مقاومت نیروهای ایرانی با شکست روبرو شد.

وی ادامه داد: نوع انجام عملیات ثامن‌الائمه نیز خود یکی از ویژگی‌های این عملیات است چرا که در زمان انجام آن دشمن عملاً در سه محور در محاصره کامل قرار گرفت چرا که نیروهای ما هم در داخل شهر بودند و هم از خارج شهر به سمت شهر پیشروی می‌کردند. نکته آخر در مورد این عملیات اینکه پیروزی در عملیات ثامن‌الائمه باعث شد تا نیروهای مسلح ایران بر روی ریل پیروزی قرار گیرند و دشمن را شکست داده و مجبور به عقب نشینی شوند.

جانشین فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: ما امروزه نیز باید با الگو گرفتن از درس‌های دوران دفاع مقدس توانمندی‌های خود در عرصه دفاعی را همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند به بالاترین سطح ممکن ارتقا دهیم تا هیچ کس فکر تجاوز دوباره به ایران را نکند.

امیر موسوی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی شنیده‌ها از این مسئله حکایت می‌کند که ما باید توانمندی‌های دفاعی خود را کاهش دهیم اما نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اینگونه فکر نمی‌کنند چرا که ما خاطراتی همچون گورهای دست جمعی دوران دفاع مقدس را فراموش نکردیم. ما اگر امروزه هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای خود با دشمنان می‌جنگیم به خاطر این مسئله است که فرماندهانی چون نامجو، کلاهدوز و امثالهم حجت را بر مسئولین و نیروهای مسلح تمام کردند تا دشمن نتواند به کشور حمله کند و آن‌هایی که این حرف‌ها را می‌زنند نباید این گونه سخن بگویند و دم از کاهش قدرت نظامی نزنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۵
متاسفم که دیگه شما هم انتقادا را پخش نمی کنید در حالی که رسانه خودش باید نقد کنه وبه مشکلات وخواست مردم بیشتر توجه داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۵
مرگ بر منافق مرگ بر وطن فروش ومرگ بر امریکا وانگلیس ورژیم صهیونیستی ووهابیت مرتجع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۵
ما با ولایت زنده ایم تا زنده ایم رزمنده ایم
Kuwait
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۵
درود برتو
آخرین اخبار