لاوروف: مقام های نظامی آمریکا به سخنان اوباما توجه چندانی ندارند

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقام های نظامی ارشد آمریکا به فرامین باراک اوباما که فرمانده نیروهای مسلح این کشور است، توجهی نمی کنند.

لاوروف: مقام های نظامی آمریکا به سخنان اوباما توجه چندانی ندارندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، لاوروف روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسی «ان.تی.وی» گفت: آنگونه که بارها به من اطمینان دادند، اوباما از توسعه همکاری ها با روسیه حمایت می کند و خود نیز در دیدار با ولادیمیر پوتین در چین بر علاقه مندی برای توسعه همکاری ها بین مسکو و واشینگتن تاکید کرده است. 

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: اما چنین می نماید که مقام های نظامی آمریکایی به سخنان اوباما توجه چندانی نمی کنند.

لاوروف یادآوری کرد: روسیه پس از اینکه کاروان کمک های سازمان ملل در حلب مورد حمله قرار گرفت، خواستار انجام تحقیقات کامل پیرامون این حادثه شد، اما جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که در هر صورت مسکو مقصر است.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه کری زیر فشار مقام های نظامی آمریکایی قرار گرفته است، اظهار کرد: وزیر خارجه آمریکا هدف انتقادهای شدید مقام های نظامی این کشور قرار دارد و تحت تاثیر قرار گرفته است.

لاوروف گفت: واشینگتن اخیرا از ایفای نقش رئیس مشترک گروه بین المللی حامیان سوریه چشم پوشی کرده است و نیروهای آمریکایی که در راس ائتلافی از کشورهای متحد خود در سوریه با داعش مبارزه می کنند، جبهه النصره را زیر حمله قرار نمی دهند. 

وی ادامه داد: با توجه به این رویکرد، جای شگفتی نیست که روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه راکد مانده است، ولی عجیب است که چرا ائتلاف آمریکایی که خود را ضدتروریستی می نامد به مراکز داعش حمله ور می شود، اما از بمباران مراکز جبهه النصره خودداری می کند در حالیکه کری هر بار تاکید کرده این گروه همانند داعش تروریستی و خطرناک است، اما با کمال تعجب به جبهه النصره حمله نمی شود. 

وزیر امور خارجه روسیه پیش تر هم خودداری ائتلاف آمریکایی از اجرای قطعنامه شورای امنیت در سوریه را نشانه این احتمال قوی دانست که برنامه ای برای نجات گروه تروریستی جبهه النصره وجود دارد که در فهرست تروریستی سازمان ملل نیز قرار دارد.

لاوروف در هفتاد ویکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل نیز اظهار کرد: اجرای خواسته شورای امنیت برای جدا کردن گروههای به اصطلاح سوری از تروریست ها اهمیت اصولی دارد و اعضای ائتلاف آمریکایی در این موضوع مسئولیت ویژه ای دارند.

وی افزود: خودداری یا ناتوانی از اجرای خواسته شورای امنیت در شرایط کنونی این بدگمانی را تقویت می کند که در صدد هستند، جبهه النصره را از زیر ضربه ها نجات دهند و همچنین طرح سرنگونی حکومت بشار اسد از میان برداشته نشده است که این موارد نقض آشکار قطعنامه های سازمان ملل به شمار می رود.

آمریکا از زمان برقراری آتش بس سوریه در اسفندماه سال گذشته و همچنین توافق 19 شهریورماه در ژنو با روسیه به جدا کردن گروههای مسلح موسوم به معارضان تحت الحمایه واشینگتن از گروه های تروریستی به ویژه جبهه النصره متعهد شده که تاکنون آن را اجرا نکرده است.

جبهه النصره همراه داعش در فهرست سیاه تروریسم سازمان ملل قرار دارد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار