فرانسه: روسيه و ايران از حمايت دمشق دست بکشند

وزیر خارجه فرانسه از روسیه و ایران خواست، دست از حمایت دولت بشار اسد بردارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لیبراسیون، حمایت ایران و روسیه از دمشق را دلیل شکست تلاش های دیپلماتیک برای حل بحران سوریه دانست.

این نشریه فرانسوی نوشت: ژان - مارک در این مصاحبه گفت فرانسه خواهان قطع مخاصمه با هدف برقراری آتش بس پایدار که زمینه ساز دسترسی به کمک های بشردوستانه و ایجاد شرایطی برای از سرگیری مذاکرات صلح است.

سوال: اما این گزینه دپیلماتیک از پنج سال پیش با شکست مواجه شده است. ارو: پدرخوانده های سوریه؛ ایران و به ویژه روسیه می توانند از کمک به اسد دست بردارند. آن ها باید بازی دوگانه را کنار بگذارند.

سوال: شما به بازی دوگانه روسیه اشاره کردید. اما کرملین نیز از تئوری غیر قابل قبول آمریکایی ها و انگلیسی ها که از وحشی گری و جنایت جنگی سخن می گویند، انتقاد می کند. ارو: وقایع حلب زمینه ساز جنایت جنگی است. کسانی که می توانند جنگ را متوقف کنند و این کار را نمی کنند، در نادیده گرفتن این جنایات مسئول و یا سهیم هستند.

روس ها آمریکایی ها را سرزنش می کنند که به منطق توافق نهم سپتامبر که هدفش تمایز بین مخالفان افراط گرا از غیر افراط گراست به خوبی عمل نکرده اند. ما با داعش و جبهه النصره که فتح الشام نام گرفته است، می جنگیم.

گروه های مخالف میانه رو به شکل خطرناکی به این سازمان نزدیک هستند. این یک مسئله واقعی است که روسیه مدام در مذاکرات مطرح می کند. این مسئله قابل فهم است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۵
شما دست از حمایت تروریست‌ها بر دارید جناب ارو
آخرین اخبار