بازگردانی اولین موسیقی ضبط شده با کامپیوتر

محققان نیوزلندی موفق شدند اولین موسیقی ضبط شده با کامپیوتر را بازسازی کنند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آلن ماتیسون تورینگ(Alan Mathison Turing) ریاضیدان، دانشمند رایانه، منطق‌دان، فیلسوف، زیست-ریاضیدان و رمزنگار بریتانیایی بود که به کمک ماشین تورینگ فورمولاسیون مؤثری برای روش الگوریتم و محاسبه تهیه کرد و توانست با کمک آزمایش تورینگ، سهم مؤثر و محرکی در زمینه هوش مصنوعی ارائه کند.

قطعه موسیقی خدا نگهدار پادشاه(God Save the King) یا  خدا نگهدار ملکه باد(God Save the Queen) توسط "آلن تورینگ " به ثبت رسیده است.

طبق اظهارات محققان در دانشگاه  کانتربری (UC) در کرایستچرچ این هنرمند به عنوان پدر علم محاسبهٔ نوین و هوش مصنوعی و یک مبتکر موسیقی شناخته شده است.


قطعه معروف " آلن تورینگ "که به عنوان سرود ملی در انگلستان و قلمروهای آن مانند  نیوزلند (از سال 1977) کانادا (1980) استرالیا (1984) جامائیکا استفاده می‌شود در حدود 65 سال پیش در منچستر انگلیس ضبط شده است. این قطعه اولین موسیقی ضبط شده با رایانه  بود که در سال 1951 توسط آلن تورینگ نابغه انگلیسی ایجاد شده بود و محققان نیوزلندی توانستند آن را بازگردانی کنند.

نکته قابل توجه در این قطعه این است که زمانی که مححققان صفحه اصلی که این موسیقی بر روی آن ضبط شده بود را پیدا کردند متوجه شدند که فرکانس‌های این صدای ضبط شده واضح نبوده و از کیفیت پایینی برخوردار است که همین مسئله کار را برای محققان دشوار می‌کرد.


آنها اظهار کردند که کار آلن تورینگ که در اواخر 1940 انجام شده و کامپیوتر را به یک آلت موسیقی تبدیل کرده یک کار پیشگامانه بوده که متاسفانه نادیده گرفته شده است.

این محققان طی یک پروسه دشوار موفق به بالا بردن کیفیت این آهنگ،حذف صداهای اضافه، بالا بردن سرعت صداو بازگردانی این قطعه دو دقیقه‌ای شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.