مشهد؛

الزام کسب مجوز برای کوچ دام ها

رییس شبکه دامپزشکی قوچان از ملزم بودن عشایر به کسب مجوز از دامپزشکی جهت اقدام به هر گونه کوچ دام ها به مناطق گرمسیری ازاين شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان گفت: با شروع فصل سرما و آغاز کوچ عشایر، هرگونه نقل و انتقال دام ها از مناطق سردسیری شهرستان به سایر شهرستانهای استان و یا خارج از استان می بایست با هماهنگی و اطلاع دامپزشکی و نیز اخذ مجوزات مربوطه صورت پذیرد.

علیرضا قدرتی افزود : در همین راستا جهت احراز سلامت دام های عشایری و اطمینان از انجام واکسیناسیون به موقع آنها در این شهرستان و جلوگیری از انتقال بیماری های واگیر دار و مشترک در مسیر کوچ و مقصد، عشایر می بایست قبل از اقدام به هرگونه نقل وانتقال دام مراتب را به این شبکه گزارش و پس از کسب مجوزات مربوطه کوچ نمایند.

وی خاطر نشان کرد : رعایت موازین بهداشتی – قرنطینه ای و اصول و مقررات سازمان دامپزشکی در وهله اول جهت جلوگیری از بروز و شیوع بیماری ها می باشد و در نهایت اقدامی است در جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به پرورش دهندگان که رعایت آنها تا حد زیادی از مخاطرات احتمالی جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام//ح.خ

برچسب ها: کوچ ، دام ، عشایر ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.