روحانی در دیدار دست اندرکاران اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن:

ارائه آمار غیر واقعی گناه بزرگ و خیانت ملی است

رییس جمهور گفت: "ارائه آمار غیرواقعی گناه بزرگ و خیانت ملی است"، لذا ارائه اطلاعات دقیق به نفع آینده جامعه و کشور است.

ارائه آمار غیر واقعی گناه بزرگ و خیانت ملی استبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار دست اندرکاران اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن ، با اشاره به اینکه طبق قانون، مسوول اعلام آمار مرکز آمار ایران است،  تصریح کرد: بیان واقعیت ها به مردم زمینه ساز حمایت آنها از برنامه های ملی است.

روحانی با قدردانی از دست اندرکاران سرشماری عمومی نفوس و مسکن از مردم خواست همانند همیشه به دقت با مسوولان سرشماری بدقت همکاری کنند چرا که ارائه اطلاعات دقیق به نفع آینده جامعه و کشور است.

وی با بیان اینکه هشدار آمارهای گذشته مشکلات کنونی کشور را گوشزد کرده بود، افزود: شرایط جمعیتی  نسل جوان، تقاضای کار و مشکلات زیست محیطی و آب در آمارهای گذشته اعلام شده بود.

روحانی با تاکید بر اینکه  آمار باید دقیق باشد و مسئولین نیز بر مبنای همین آمار برای حل معضلات کشور چاره اندیشی کنند،  ادامه داد: می بایست بر اساس همین آمار اعلام شده در گذشته مشاغل مورد نیاز را آماده می کردیم که البته نرخ بیکاری دو رقمی و یا حتی تک رقمی 9.9 درصد قابل قبول نیست و باید به سمت نرخ بیکاری چند درصدی حرکت نماییم.

رییس جمهور مبنای حرکت دولت تدبیر و امید را  عقلانیت، خرد جمعی و تدبیر ذکر کرد و گفت: عقلانیت و خرد جمعی به ما می گوید که برای برنامه ریزی، اطلاعات لازم اولیه مورد نیاز است که برای این منظور نیز مرکز آمار اهمیت فوق العاده ای دارد.

روحانی با اشاره به سرعت و دقت اعلام نرخ تورم و رشد در پایان هر ماه توسط مرکز آمار گفت: مسئولین کشور باید بدانند که همانگونه که برای دریافت حقوق اول ماه منتظرند، برای دریافت آمار و اطلاعات نیز منتظر باشند تا در تصمیم سازی و تصمیم گیری های خود از آن به خوبی بهره بگیرند.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه از لحاظ فرهنگی بسیار مهم است که بر مبنای آمار حرکت کنیم، اظهار داشت: طبق قانون، آمار و اطلاعات تنها توسط مسئولین مربوطه اعلام شود و نباید هر کسی به خود اجازه دهد که راجع به آمار سخن بگوید.

روحانی تصریح کرد: تمام مسئولین در کشور باید به آمار و اطلاعات مرکز آمار استناد نمایند و بر مبنای همین آمار برای آینده کشور برنامه ریزی کنند.

رییس جمهور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر آمار دقیق نباشد و یا کسی واقعیت را بیان نکند، حتماً خیانت ملی و گناهی بزرگ مرتکب شده است، ادامه داد: آمار دقیق، روند کار و رشد را در مسایل اقتصادی و آسیب های اجتماعی و فرهنگی کشور به اطلاع می رساند، بنابراین بسیار مهم است که با آمار سخن بگوییم و عمل نماییم.

روحانی با اشاره به اینکه امروز بخش هایی عادت دارند که آمار سرخود درست نمایند، گفت: محقق، صاحب نظر و استاد دانشگاه می تواند نظر شخصی خود را اعلام کند، اما در مسایل آماری باید به مرکز آمار و مسئولین مربوطه استناد شود.

رییس جمهور سرشماری اینترنتی و مجازی مرحله اولیه از مردم را راهی خوب و درست برشمرد و گفت: در حال حاضر سرشماری نفوس و مسکن به صورت موازی اینترنتی و مراجعه درب منازل انجام می شود اما باید برای آینده راه حل و رویکردهای جدیدی در نظر گرفت.

روحانی با قدردانی از تلاش های مرکز آمار کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات   و شبکه ملی اطلاعات در سرشماری سال 1395 گفت: ان شاء الله ظرف سه ماه آینده نتیجه این سرشماری در اختیار مردم قرار گیرد.

رییس جمهور اظهار داشت: از مردم عزیز کشور تقاضا می کنم که همکاری لازم را با مامورین سرشماری داشته باشند و باید این احساس بوجود آید که این آمار و اطلاعات به نفع همه و ضرورت کشور است.

روحانی تاکید کرد: نباید این احساس بوجود آید که از این آمار سوء استفاده خواهد شد بلکه این سرشماری و آمار و اطلاعات، پایه ای است تا برای اینده کشور درست برنامه ریزی کنیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید برای برنامه ریزی در کشور اهمیت ویژه ای قائل است، گفت: اخیرا سازمان برنامه و بودج احیاء شد تا برای برنامه ریزی و بودجه ریزی از متخصصین به نحو احسن استفاده شود.

روحانی با اشاره به اینکه سال 1395، سال حرکت رو به جلو و رونق اقتصادی است، ادامه داد: آمار و اطلاعات در استان ها و کل کشور نیز شاهد  همین امر است و بسیار ضروری است که افزایش و توقف نرخ  رشد اقتصادی را به اطلاع مردم برسانیم.

رییس جمهور در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن علیرغم ظاهر ساده اما به عنوان امانت، پایه و اصل برنامه ریزی کشور است، ادامه داد: بسیار مهم است که بتوانیم از آغاز تا پایان سرشماری با حوصله کافی و احساس مسئولیت  ملی و شرعی حرکت کنیم و این امانت را به خوبی به مقصد برسانیم.

روحانی تاکید کرد: اشتباه در آمار و ارقام داده ها و اطلاعات می تواند برای برنامه ریزی کشور مشکل و معضل بوجود آورد.

رییس جمهور با بیان اینکه همه  تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های کلان کشور بر مبنای داده هایی است که در اختیار مسئولان قرار می گیرد، گفت: اگر این آمار و اطلاعات دقیق نباشد در مسیر و نحوه حرکت دچار اشتباه می شویم.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه آرزوی ما دستیابی به مرحله عالی توسعه است، ادامه داد: کشور باید طبق چشم انداز و خواست مردم به پیش برود تا در مسیر کشورهای پیشرفته و صنعتی قرار گیریم و البته اگر با وحدت همه تلاش و توان خود را به کار بگیریم، فاصله زیاد نخواهد بود.

رییس جمهور به منابع خوب و استعداد ملت ایران اشاره کرد و افزود: آن چیزی که باقی می ماند تلاش، کوشش، انسجام، هماهنگی، ملی فکر کردن و همچنین صحیح و دقیق عمل کردن است.

روحانی با اشاره به  صرف وقت و سرمایه زیاد در سرشماری حضوری و همچنین به لحظه بودن این آمار در سایر کشورهای جهان اظهار داشت: باید به نقطه ای برسیم که در آینده آمار و اطلاعات را به لحظه در اختیار داشته باشیم.

رییس جمهور افزود: در سال  های گذشته بیش از یک و حتی دوسال طول می کشید تا نتیجه سرشماری مشخص شود اما در حال حاضر اعلام نتیجه سرشماری سال 1395 بعد از 3 ماه پیشرفت خوبی در کشور خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۵
اونی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی اونی که خودشو به خواب زده اصلا بیدار نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۵
معلومه از آمار واقعی خیلی میترسه
از همین الان جوسازی میکنه که امار غیر واقعی هم وجود دارد

نه داداش آمار کاملا واقعی و از همین الان معلومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۶ مهر ۱۳۹۵
رطب خورده کی تواند کند منع رطب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۵
بتون ریختن توی قلب نیروگاه و تحریم بانکی سپاه و حفاظت اطلاعات و ....چی؟اینا افتخار ملی هستن؟
آخرین اخبار