روایتی از کند و کاو در ذهن آدمی در «کاواک»

ذهن و گستردگی آن بهانه ای برای خلق آثار هنری توسط یک هنرمند نقاش شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ذهن و گستردگی آن از موضوعاتی هستند که در مقاطع مختلف زمانی به طرق مختلفی به آن پرداخته شده و می شود.

یکی از این زوایا نگاهی است که زبان هنر آن را با اشکال گوناگونی لحاظ کرده. مثل آثار لیلا معظمی که با نقاشی هایش به این موضوع پرداخته است.

وی در گفتگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مجموعه‌ای که در حال حاضر در گالری سایه دارد عنوان کرد: این نمایشگاه با عنوان «کاواک» که از کاویدن می‌آید و به معنای «حفره» است، برگزار شده و آثار آن در واقع به ذهن و انعکاس موضوعاتی اشاره دارد که هر یک به گونه ای زاده ذهن انسان ها است.

وی افزود: گروهی از کارها از اشکالی که در حوزه روانشناسی برای تست قرینه به کار می رود نشأت گرفته اند، لکه هایی که هر کسی از آن ها برداشتی دارد و همین برداشت ها تا قسمتی وسیله ای برای خلق آثار شده اند.

معظمی در خصوص علت انتخاب این موضوع اظهار کرد: ذهن انسان و به طور کل مسائل مربوط به این حوزه که قطعیتی برای آن‌ها وجود ندارد، همیشه برای من جذاب بوده است و از طرفی یکی از راه هایی که به انعکاس و جاری شدن محتوای درون ذهن کمک می‌کند، هنر است.

وی تصریح کرد: در این مجموعه حدود 14 اثر با تکنیک اکرلیک وجود دارد که تا نهم مهرماه قابل بازدید هستند.
 
 
 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار