روزنامه‌ها از فضای مجازی چه می‌گویند؟

امکان‌ دستکاری فایل‌های پشتیبان آیفون/اختلال در برخی صفحات اینستاگرامی/یکسان‌سازی پیغام ترابردپذیری برای همه اپراتورها

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، جوان، خراسان، تفاهم، شهروند و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌اند که  مهم‌ترین آن ها را در بسته‌ای برای شما آماده کرده‌ایم و به سمع و نظر شما مخاطبان می‌رسانیم.

در ادامه تعدادی از این مطالب را مشاهده می‌کنید.

ابرار اقتصادی :
ابرار اقتصادی از امکان دستکاری فایل های پشتیبان آیفون با یک آسیب پذیری جدید خبر داد و نوشت:
 "تازه ترین نسخه از سیستم عامل اپل موسوم به iOS10 دارای مشکلاتی است که امنیت گوشی آیفون را تضعیف می کند و دسترسی غیرمجاز به فایل های پشتیبان کاربران را ممکن می کند.
شرکت روسی Elcomsot ابزاری ابداع کرده که قادر به نفوذ به درون آیفون و شناسایی آسیب پذیری خاصی به منظور سوء استفاده در زمان به روزشدن آن است.
نسخه های پشتیبان  ذخیره شده بعد از به روز شدن سیستم عامل و مهاجرت به iOS 10 از سازوکار تازه ای برای تایید کلمات عبور بهره می گیرند که موجب می شود برخی کنترل های امنیتی صورت نگیرند. این حملات دسترسی به فایل های پشتیبان تهیه شده توسط 10 iOS را حتی در صورت استفاده از کلمات عبور ممکن می کند.



ایران:
روزنامه ایران از باز نشدن برخی از صفحات اینستاگرام خبر داد و نوشت:
"طی چند روز اخیر دسترسی کاربران به برخی صفحات اینستاگرام با محدودیـــت همراه بود که پیگیری ها حاکی از آن اســـت که دلیل این مشکل تست یک اسکریپت جدید  روی این شبکه است.
 این  اتفاق در حالی است که هم اکنون سیستم فیلترینگ هوشمند روی شبکه اجتماعی اینستاگرام در حال اجراست و پیش از این تنها دسترسی به صفحاتی از این شبکه مسدود بود که محتوای غیرمجاز داشت.
 بر این اســـاس این سیســـتم که روی گیت وی شـــرکت های اینترنتی مختلفی تست شد، برخی اختلالات را در دسترسی کاربران به تصاویر بارگذاری شده در این شبکه اجتماعی به وجود آورد.





تعادل:
روزنامه تعادل از اتومبیلی که صاحب خود را با عکس سلفی شناسایی می کند خبر داد و نوشت:
يك شركت آمريكايي براي جلوگيري از كلاهبرداري، سامانه گرفتن عكس سلفي براي شناسايي راننده را طراحي كرده است.
Uber شركت خدمات آنلاين حمل و نقل در امريكا اعلام كرد، سيستم امنيتي جديدي را با نام Real-Time ID Check (بررسي بهنگام هويت) در خودروهاي اين كمپاني تعبيه كرده كه راننده قبل از استارت زدن بايد از خود يك عكس سلفي بگيرد تا شناسايي شود.
جالب است بدانید اين فناوري از سرويس "خدمات شناختي مايكروسافت" استفاده مي كند که با گرفته شدن عكس سلفي كاربر، تصوير به  این سرويس انتقال داده مي شود تا عكس كاربر با اكانت او در فايلش تطبيق داده شود. در صورتي كه تصوير ارسال شده با اكانت يكي نباشد، اكانت مسدود مي شود و اتومبيل روشن نمي شود.




تفاهم:
روزنامه تفاهم از یکسان سازی پیغام ترابردپذیری برای همه اپراتورها خبر داد و نوشت:
طبق گفته  معاون سازمان تنظیم مقررات؛ برای یکسان سازی نحوه اطلاع رسانی اپراتورهای موبایل از سیم کارت ترابردشده، پیغام انجام این سرویس برای سرویس گیرنده در تمامی اپراتورها یکسان خواهد بود.
این مقام مسئول عنوان کرده که  در اجرای طرح ترابردپذیری موبایل که امکان تغییر اپراتور را با حفظ شماره برای مشترکان ممکن کرده است، اپراتور میزبان باید برای اطلاع تماس گیرنده با خط ترابردشده، پیغامی را منتشر کند تا تماس گیرنده با این خط بداند که برای مثال مکالمه با این مشترک، تماس برون شهری محاسبه می شود و دیگر داخل شبکه نخواهد بود.




جهان صنعت:

روزنامه جهان صنعت از عدم نظارت بر قیمت های گوشی آیفون خبر داد و نوشت:
طبق صحبت های عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس؛ با توجه به قاچاقي كه وجود دارد نهادهاي نظارتي وارد كار شده اند و شركت هايي كه داراي نمايندگي هستند تنها پشتيباني كننده و مسووليت پذير باشند تا قيمت ها بر حسب نظارت انجام شود.
این مقام مسئول درباره اينكه نظارتي بر قيمت گوشي آيفون نمي شود عنوان کرده که این گوشی با قيمت دو برابر به فروش مي رسد و متاسفانه يكي از مسايلي كه در مورد گوشي هاي تلفن همراه مطرح است، قاچاق است.
در واقع بيش از 9۰ درصد گوشي ها قاچاق بوده و حدود 2۰۰۰ ميليارد تومان گوشي قاچاق وارد مي شود.

اين عضو كميسيون صنايع مجلس با بيان اينكه قاچاق باعث مي شود عوارض و تعهداتي كه براي دولت و مصرف كننده وجود دارد به طور كامل انجام نشود تاكيد كرد: بايد جلوي قاچاق گرفته شود و براي كنترل آن نيز اپراتورها وارد عرصه شوند و همچنين وزارت ارتباطات. 







انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار