کسب رتبه دوم پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایران در کشور

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: این دانشگاه در حوزه آموزش و پژوهش در سطح بالایی در زمینه علوم پزشکی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید جواد حاجی میر اسماعیل رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در آیین آغاز سال تحصیلی جدید این دانشگاه که صبح امروز در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی ایران در گروه های آموزشی مختلف حائز رتبه های برتر در کشور بوده است.

وی افزود: آموزش، هدف اصلی دانشگاه علوم پزشکی ایران است که از این جهت در سطح بالایی قرار دارد.

حاجی میراسماعیل تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکنون در 180 رشته علوم پایه، فلوشیپ های مختلف را تربیت کرده و فارغ التحصیلان ما در مدارج بالاتر علمی حائز رتبه های برتر در کشور هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: در بخش پژوهش علی‌رغم مشکلات دانشگاه در سه سال گذشته همکاران ما تلاش و فعالیت های زیادی داشتند و امروز ما در سطح خوبی قرار داریم.

وی با اشاره به 200 دانشجوی خارجی این دانشگاه ابراز داشت: در کمیته پژوهش، دانشگاه علوم پزشکی ایران رتبه دوم کشور را کسب کرده و در صحنه بین المللی نیز بسیار پیشرفت خوبی داشته ایم که این دانشگاه از سوی انگلستان عنوان مرکز معتبر بین المللی را دریافت کرده است.

حاجی میراسماعیل بیان کرد: با فعالیت های بسیار همکاران مربوط به این حوزه در زمینه امور رفاهی دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی ایران با برخورداری از امکانات لازم و خوابگاه‌ها آمادگی پذیرایی از دانشجویان جدید را دارا هستند.

وی در زمینه تحول در حوزه درمان، بهداشت و آموزش و مسئولین دانشگاه افزود: داشتن اخلاق حرفه ای برای دانشجویان بسیار حائز اهمیت است که باید آن را در تمام حوزه ها نشان دهند که امیدواریم دانشجویان ما در بین سطوح با کسب رتبه های عالی از این دانشگاه فارغ التحصیل شوند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام عیسوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: ماه مهر یادآور خاطرات مختلف تلخ و شیرین برای ما و ملت ایران است.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: هجوم دشمنان در سال 59 خاطرات تلخ و دردآوری را برای کشور ما رقم زد، یاد کسانی را که در این ایام از اسلام، ایران و انسانیت دفاع کردند گرامی می داریم و دانشجویان ما باید بدانند خون های این شهیدان برای ما تعهد و مسئولیت آور است.

حجت الاسلام عیسوی با تاکید بر توجه دانشجویان بر مسئله هویت دانشجویی تصریح کرد: صرفا نام دانشجو هویت دانشجویی به ارمغان نمی آورد و ورود به دانشگاه در یک رقابت سنگین همواره توام با زحمت است که متاسفانه برخی از دانشجویان با ورود به دانشگاه زحمات خود را فراموش می کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: هویت دانشجویی یعنی حفظ شخصیت، روش، منش و کارکرد یک دانشجو که با کوشش و تلاش فراوان به دست می آید و دانشجویان ما باید در حوزه های سیاسی، مذهبی، اخلاق، معنویت و سایر حوزه ها این هویت را ایجاد و در جهت حفظ آن گام بردارند.

در این مراسم فریدون نوحی رییس بیمارستان شهید رجایی ابراز داشت: دانشگاه محل کسب دانش برای خدمت است و تفاوت رشته های علوم پزشکی با سایر رشته ها در این است که باید دانش فراگرفته مستقیما در خدمت کسانی که به کادر پزشکی نیاز دارند، به کار گرفته شود.

سید کامران سلطانی عربشاهی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه این مراسم اظهار داشت: دانشگاه جایگاه علم واخلاق است که در دانشگاه علاوه بر کسب علم و تخصص، رشد شخصیتی و فرهنگی دانشجویان از طریق تعامل با اساتید آموزشی بسیار حائز اهمیت است. 

وی بیان کرد: آنچه که در دوران مدرسه آموزش داده می شود با دانشگاه متفاوت است و دانشجویان باید برای کسب علم بصیرت داشته باشند و در داشتن مهارت های اخلاقی کوشا باشند تا تمام تلاش خود را برای رشد و شکوفایی کشور و حفظ امنیت به کار گیرند.

در این مراسم سید علی جواد موسوی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز بیان کرد: اساس دانشگاه بر پایه آموزش و پژوهش است و آموزش باید در راستای پژوهش و پژوهش در خدمت بشریت به کار گرفته شود و ما در مراکز تحقیقات از طرح های دانشجویان جدید استقبال می کنیم.

گفتنی است؛ در این مراسم از اپلیکیشنی دانشجویی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و صنعتی شریف برای اولین بار در ایران در خصوص خدمات معاونت دانشجویی فرهنگی در زمینه مشاوره سلامت از راه دور، نوبت دهی و غربالگری که به صورت آنلاین انجام می شود، رونمایی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار