اختتامیه جشنواره داستان کوتاه پایداری برگزار شد

اختتامیه جشنواره داستان کوتاه پایداری صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختتامیه جشنواره داستان کوتاه پایداری (داستان کوتاه کوتاه) صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس با حضور داریوش رضوانی مشاور فرهنگی معاونت فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و شرکت کنندگان در این جشنواره برگزار شد.

در این مراسم داریوش رضوانی مشاور فرهنگی معاونت فرهنگ  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آنکه هفته دفاع مقدس را گرامی می‌دارم، اظهار داشت: دفاع مقدس داستان بزرگی بوده است و به تعداد دقایق آن باید داستان کوتاه نوشت. ببینید میان آنچه باید و آنچه اتفاق افتاده است چه فاصله ای وجود دارد.

وی افزود: در لحظه لحظه مقرهای ما در جنگ اتفاق عجیبی می‌افتاد و انگیزه‌ای برای بازگو کردن آن وجود ندارد. به دلیل آنکه برخی از افراد حاضر در جنگ در دنیا و مادیات قرار گرفته‌اند. برای خودم که در جبهه حضور داشتم، دفاع مقدس یک رویاست. امروز تفاوت زیادی با آن زمان پیدا کردیم. هم اکنون زمانی که از جنگ سخن می‌گوییم، نسل جوان ما باور نمی‌کند.

مشاور فرهنگی معاونت فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در جنگ واژه یکرنگی، خلوص و صداقت وجود داشت و باید آنها را در این داستانها بیان کنید. ما هم اینجا اعلام آمادگی می‌کنیم. به بنیاد ادبیات داستانی توصیه خواهیم کرد که به جشنواره داستان کوتاه پایداری کمک کند و این جشنواره سال آینده گسترده تر برگزار شود.

در ادامه مراسم رضا حاجی آبادی دبیر جشنواره داستان کوتاه پایداری با اشاره به تعداد آثار ارسال شده به این جشنواره اظهار داشت: تعداد 937 اثر به دبیرخانه جشنواره داستان کوتاه پایداری رسید. در این دوره اکثر آثار از طریق فضای مجازی ارسال شد. تعداد 76 داستان به مرحله اول راه یافتند. از بین 205 اثر دریافتی در بخش عکاسی راهیان نور، تعداد 20 اثر انتخاب شدند.

زینب امامی نیا، فاطمه صادق تبار و آزاده اسلامی برگزیدگان بخش داستان کوتاه جشنواره بودند. در بخش خاطره نگاری زهرا ابراهیمی خبیر، الهه آقا بیگلو و مریم عرفانیان؛ در بخش عکاسی راهیان نور نیلوفر ایوبی و در بخش نامه‌ای به والدین شهدا معصومه عیوضی و زهرا میرک آباد از برگزیدگان بودند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار