واکنش بازار ارز به اولین مناظره انتخاباتی کلینتون و ترامپ / بهای واحد پول مکزیک و کانادا افزایش یافت

مناظره بامداد امروز نامزدهای انتخاباتی حزب دموکرات و جمهوری‌خواه باعث رونق بازار ارز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دامنه تاثیر مناظره انتخاباتی بامداد امروز میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به بازار ارز نیز کشیده شد. بر همین اساس، عملکرد بهتر کلینتون نسبت به ترامپ در این مناظره تلویزیونی، صبح امروز ارزش واحد پول مکزیک (پزو) را در برابر دلار، 2 درصد افزایش داد.

این در حالیست که افزایش اخیر آرای ترامپ در نظرسنجی‌های انتخاباتی به دلیل اظهارات نژادپرستانه وی علیه مهاجران مکزیکی، ارزش واحد پول این کشور را طی هفته‌های اخیر کاهش داده بود.

علاوه بر پزو، دلار کانادا نیز که پیش از مناظره انتخاباتی بامداد امروز کلینتون و ترامپ، 0.44 درصد از ارزش آن در برابر دلار آمریکا کاسته شده بود، پس از اتمام مناظره دوباره بهای از دست رفته خود را به دست آورد.

کانادا و مکزیک همسایگان شمالی و جنوبی آمریکا به شمار می‌روند و هر دو به اتفاق آمریکا، عضو سازمان منطقه‌ای "قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی" (NAFTA) هستند. 

پاسخ بازار ارز به مناظره انتخاباتی بامداد امروز بیانگر پیروزی کلینتون در این مناظره است. از نظر سرمایه‌گذاران، کلینتون فردی است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، وضع موجود را حفظ خواهد کرد؛ در صورتیکه ترامپ باعث افزایش جو بی‌اعتمادی در بازار خواهد شد. 

در حال حاضر، نامزدهای ریاست‌جمهوری حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در نظرسنجی‌های انتخاباتی شانه به شانه یکدیگر حرکت می‌کنند و فاصله دو رقمی کلینتون با ترامپ اکنون به حدود 4 درصد کاهش یافته است.

مناظره انتخاباتی بامداد امروز علاوه بر افزایش بهای واحد پول کشورهای همسایه آمریکا، بازار ارزهای دیگر را نیز پررونق کرد. بر اساس گزارش‌های دریافتی، بهای دلار استرالیا و دلار نیوزیلند نیز بامداد امروز 0.4 درصد در برابر دلار افزایش یافت.

به گفته کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی، بازار ارز به شدت نسبت به تحولات سیاسی حساس است و همانگونه که رای خروج مردم انگلیس از اتحادیه اروپا، باعث نوسان این بازار شد، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز با توجه به مرجعیت دلار به شدت می‌تواند بر بازار ارزهای خارجی تاثیرگذار باشد. 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار