ایجاد تشکل دانش آموزی "همیاران پیشگیری از آسیب های اجتماعی" در مناطق 19 گانه شهر تهران

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش تهران از تحت پوشش قرار گرفتن 350 واحد آموزشی از طریق ایجاد تشکل‌های دانش آموزی " نوجوان سالم " خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛قاسم منوچهری، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش تهران در مراسم دومین دوره دانش آموزی اردوی آموزشی، فرهنگی و تربیتی نوجوان سالم با موضوع «همیاران پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهر تهران» که صبح امروز در اردوگاه شهید چمران برگزار شد، اظهار داشت: مقوله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در چهار محور برنامه‌های پایه و توسعه‌گرا ، نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان پیشگیری با محور رشد مدار و همچنین محور نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در این نهضت مبحث تربیت نوجوان سالم اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. 

وی افزود: این اردوی آموزشی در سه قالب کارگاه سواد رسانه‌ای، تبدیل مفاهیم پیشگیری به فرم‌های هنری و کارگاه ایده پردازی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی برگزار شده است. 

منوچهری درباره نحوه گزینش دانش آموزان در این دوره‌ها تصریح کرد: در تمام مناطق 19 گانه شهر تهران، از هر مدرسه یک دانش آموز با قدرت رهبری و توانایی در آموزش گروه همسالان سطح کشور انتخاب شده است.

منوچهری در خصوص هدف از برگزاری این اردوی آموزشی افزود: این کارگاه‌ها به منظور ایجاد یک شبکه اجتماعی دانش آموزی برای گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور تشکیل شده است. 

رییس اداره کل مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: در این برنامه، علاوه بر آموزش، شرکت در فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی در نظر گرفته شده است. 

وی درباره نحوه استمرار این اردوهای آموزشی در طول سال تحصیلی ابراز داشت: در راستای تداوم این برنامه‌های فرهنگی، تلاش‌هایی به منظور تشکیل برنامه‌های نیم روزه و کارگاه‌های آموزشی صورت گرفته تا دانش آموزان بتوانند از چنین فعالیت‌هایی بهره لازم را ببرند.

منوچهری ادامه داد: نزدیک به 350 واحد آموزشی در دوره متوسطه اول و دوم شهر تهران تحت پوشش این طرح قرار گرفته که آموزش از طریق گروه همسالان صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار