سجادی: نقش جودو در ورزش ایران تعیین کننده است

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: جودو برای ورزش ایران در عرصه بازیهای آسیایی و حتی المپیک نقش تعیین کننده ای دارد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ٬ نصرالله سجادی در مراسم معارفه محمد درخشان، رئیس جدید فدراسیون جودو گفت: خوشبختانه فردی در راس فدراسیون جودو قرار گرفت که هم به فضای داخلی جودو مسلط است و تمام زوایای آن را می داند و هم در عرصه های خارجی و بین المللی ارتباطات بسیار خوبی را برقرار کرده است.

وی افزود: از طرفی با توجه به تجربیات درخشان در عرصه درآمدزایی وی می تواند بودجه های خوبی را برای جودو جذب کند. مجموعه این دلایل، دورنمای روشنی را به جودوی ایران نشان می دهد و این مهم برای دستگاه ورزش نیز بسیار حائز اهمیت است.

سجادی ادامه داد: دوران اوج و شکوفایی جودوی ایران در دوره قبلی مدیریت درخشان رقم خورد. جودوی ایران در آن دوران طلایی از مرزهای آسیا عبور کرد و وارد رقابت با بزرگان جهان شد اما با تغییر و تحولاتی که از میانه دهه 80 در جودو به وجود آمد، ثبات مدیریت در این رشته از بین رفت . افرادی هم که در جایگاه ریاست فدراسیون قرار گرفتند، با وجود تمام توانمندی هایی که داشتند و زحمات زیادی که کشیدند، نتوانستند از پسرفت جودو جلوگیری کنند. بین المپیک پکن تا المپیک ریو، جودوی ایران  با وجود ظرفیت و توانمندی بالای خود، به دلیل تغییرات پیاپی و نداشتن برنامه مناسب مناسب افت فاحشی کرد.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر این که جودو جزو رشته های مدال آور و المپیکی است، تصریح کرد: جودو هیچگاه مورد تهدید قرار نگرفته و از المپیک 1964 توکیو به بعد می بینیم که این رشته همواره در المپیک ها بوده است. بنابراین جودو اهمیت زیادی در جهان دارد و برای اینکه بتوانیم جایگاه گذشته را بدست بیاوریم و سهم خود را از عرصه های جهانی و المپیک در این رشته مدال آور بگیریم، نیاز به یک ساز و کار مناسب داریم.

وی افزود: توقع نداریم که با حضور آقای درخشان از همین فردا مدال های آسیایی و جهانی پشت سر هم بیاید ولی معتقدیم وی می تواند با یک برنامه ریزی مناسب و استفاده از استعدادها و توانایی های موجود خیلی زود جودوی ایران را به آنچه که شایستگی اش را دارد برساند.

سجادی درباره قرارگرفتن جودو بین رشته های پایه و مدال آور، گفت: در اهمیت جودو همین بس که اخیرا این رشته ورزشی را در ردیف فدراسیونهای پایه و پرمدال قرار دادیم که بودجه های بهتری را جذب کند و مورد توجه ویژه هم قرار گیرد. یقین دارم با حضور درخشان شاهد شکوفایی مجدد جودو هستیم.

وی ادامه داد: نقش جودو برای کاروان ورزشی ایران در بازیهای آسیایی و المپیک تعیین کننده است.  امیدوارم جودوکاران کشورمان ایرانی با یک برنامه ریزی ریشه ای و  اساسی از سوی مسئولان، به آنچه شایستگی دارند دست یابند. شما دیدید که در هفته های اخیر نوجوانان و جوانان ایرانی در مسابقات جودو قهرمانی آسیا، مقام های خوبی را کسب کردند و این امر توانمندی ورزشکاران کشورمان را ثابت می کند.

معاون وزیر ورزش در پایان تصریح کرد: باید از احمد گواری که با آرامش توانست دوره انتقالی فدراسیون جودو را در مدت کوتاه سرپرستی، به خوبی مدیریت کند و همچنین از سایر مسئولان و سرپرستان قبلی و همه خانواده جودو نهایت تشکر را داشته باشم و امیدوارم با همکاری و همدلی تمامی دلسوزان بتوانیم شاهد شکوفایی ورزش جودو و کوراش در آسیا و جهان باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار