هزینه های کمرشکن درمان بیماری های ژنتیکی/ پوشش بیمه ای برای مبتلایان ضروری است

رئیس مرکز جامع خدمات ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: باید با پوشش بیمه ای برای مبتلایان به ناهنجاری های ژنتیکی از سرگردانی این بیماران جلوگیری شود.

هزینه های کمرشکن درمان بیماری های ژنتیکی/ پوشش بیمه ای برای مبتلایان ضروری است
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وحید یاسایی رییس مرکز جامع مشاور ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز در مراسم افتتاحیه رسمی این مرکز که در بیمارستان طالقانی برگزار شد، با توجه به اینکه هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی ناشی از بیماری‌های ژنتیکی بالاست گفت: در برنامه‌ طرح تحول سلامت حدود 40میلیون خانوار ثبت شده‌اند که از میزان 13 میلیون نفر ویزیت اول شدند که حدود 4درصد‌ از این 13 میلیون نفر دچار ناهنجاری‌های ژنتیکی هستند.

وی با اشاره به اینکه مرکز جامع  خدمات ژنتیک متشکل از بخش‌های مختلفی مانند بخش مشاوره ژنتیک، طب مادر جنین، آزمایشگا‌ه‌های ژنتیک مولکولی پیشرفته و آزمایشگاه‌های توسعه یافته سیتوژنتیک است، اظهار داشت: باید در زمینه سرطان سینه کارهای زیادی صورت گیرد.

رئیس مرکز جامع مشاور ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی افزود: از آنجایی که طرح تحول سلامت خدمات بستری را پوشش می‌دهد ولی خدمات در زمینه مشاوره ژنتیک به طور عمده سرپایی هستند امید است برای برخی از بیماران به ویژه مبتلایان به سرطان بتوان از این خدمات بهره گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار