بررسی اهمیت طراحی گرافیک در جشنواره «بسته‌ها»

دومین نشست مراسم سالانه بسته‌ها با محوریت پرداختن به اهمیت طراحی گرافیک در این حوزه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین نشست سومین مراسم سالانه اهدای جوایز و معرفی آثار برگزیده جشنواره بسته‌ها با حضور ایمان آل مظفر مدیر مسئول این جشنواره، مجید عباسی، امراله فرهادی و علیرضا مصطفی‌زاده اعضای شورای علمی تخصصی بسته ها در خانه هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این نشست ایمان آل مظفر با اشاره به رشدی که نسبت به سالهای قبل در این جشنواره داشته است، اظهار کرد: امسال 412 اثر از 150 طراح که به دست ما رسیده که این آمار نسبت به سال گذشته 2 برابر رشد داشته است.

وی افزود: در دوره قبلی تلاش ما بر این بود تا روی مسائل آموزشی و پژوهشی کار کنیم و در همین راستا کتاب «طراحی بسته بندی چیست؟» از جانر کالبر را توسط تیم مترجمین ترجمه  و متناسب با فرهنگ کشورمان بومی سازی کردیم. کتاب دیگری نیز در همین راستا داریم که تا سال آینده منتشر می‌شود.

آل مظفر در بخش دیگری از سخنانش در خصوص برنامه‌های دیگری که در رویداد «بسته‌ها» صورت گرفته گفت: در راستای پرداخت آموزش و پژوهش ما یک دوره آموزش جامع طراحی بسته بندی را برگزار کردیم و در کنار آن با توجه به استعدادهای جوان تلاش کردیم تا به کشف هرچه بیشتر هنرمندان این عرصه کمک کنیم.

مدیر مسئول سایت بسته‌ها عنوان کرد: امسال با توجه به رشدی که داشته‌ایم در مراسم سالانه تنها آثار برگزیدگان معرفی می‌شود. به جهت تعداد بالا و کیفیت مطلوب کارها تعداد برگزیدگان هنوز مشخص نیست و داوری آثار  از 10 مهر آغاز شده و پس از آن در روز جمعه 30 مهر مراسم معرفی برگزیدگان اجرا خواهد شد.

امراله فرهادی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به تاثیراتی که جشنواره «بسته‌ها» روی صنعت بسته بندی گذاشته است، اظهار کرد: همواره اتفاقات بسیاری از طرف شرکتهایی که غالبا دولتی هستند در راستای بسته بندی رخ می‌دهد اما  تاثیراتی که سازمان‌های خصوصی و مستقل مثل همین رویداد می‌تواند روی صنعت بسته بندی بگذارد، غیر قابل باور است. چرا که در این گروه افرادی حضور دارند که دلسوزانه و با هدف ارتقای این صنعت اقدام به برگزاری چنین دو سالانه‌ای می‌کنند.

حمید عباسی یکی دیگر از افرادی بود که در این نشست در خصوص اهداف «بسته‌ها» عنوان کرد: تلاش این مراسم این است که بخشی از کارهای طراحان گرافیک را در قالب بسته بندی ارائه دهد که این اتفاق کمکی برای تولیدکنندگان است؛ چرا که آنها می‌توانند طراحان برگزیده را از این طریق شناسایی و برای همکاری انتخاب کنند.

وی یاد آور شد: من معتقدم طراحی یک هنر نیست بلکه راه حل مسئله‌ای است که برای هرچه بیشتر به اقتصاد در عرصه تولید کمک می‌کند و امیدوارم این جشنواره به دوره های بعدی خود نیز همچنان با قدرت برسد.

در بخش دیگری در این نشست علیرضا مصطفی زاده عنوان کرد: از سالها پیش بین کسانی که به صورت تئوری در عرصه طراحی بسته بندی کار می‌کنند، با افرادی که به صورت حرفه‌ای در بازار فعالیت دارند فاصله وجود داشته و این رویداد در تلاش است تا ارتباط منسجمی بین این دو حوزه ایجاد کند.

مصطفی زاده نیز در ادامه به اقدامات موفقی که در این عرصه صورت گرفته اشاره کرد و برای این رویداد آرزوی موفقیت کرد.

در پایان این نشست از پوستر سالانه «بسته ها» با طراحی علی قریشی رونمایی شد و پس از آن ایمان آل مظفر اسامی داوران این دوره را به شرح زیر اعلام کرد:

امراله فرهادی، علیرضا مصطفی زاده، مجید عباسی،‌ بیژن جناب و مهرزاد دیرین.

گفتنی است که این دوره از جشنواره «بسته ها» تنها به معرفی برگزیدگان می پردازد و امسال نمایشگاهی برای ارائه کارها برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار