آقای گل جام جهانی فوتسال 1992:

روسیه تنها سد قهرمانی ایران است

برترین گلزن جام جهانی 1992 گفت: شانس قهرمانی ایران در صورت برتری مقابل روسیه بالا می رود.

سعید رجبی آقای گل جام جهانی فوتسال در سال 1992 در گفت و گو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران درباره  راهیابی تیم ملی فوتسال ایران به جمع چهار تیم نهایی رقابت های جهانی 2017 کلمبیا، گفت: بازیکنان و کادرفنی تیم فوتسال به معنای واقعی گل کاشتند. اعتقاد دارم این تیم یکی از بهترین های تاریخ فوتسال ما بود. با این که تا حدودی از فوتسال فاصله گرفته ام اما تمام بازی های تیم ملی در جام جهانی کلمبیا را به دقت دیدم.  
 
وی افزود: قبول کنید که تیم ما با وجود راهیابی به جمع چهار تیم نهایی این رقابت ها، از لحاظ دفاعی تا حدی مشکل دارد. این امر به خصوص در دیدار ایران مقابل اسپانیا و حتی همین بازی مرحله یک چهارم نهایی با پاراگوئه به اثبات رسید و ما در این 2 بازی، گل های راحتی خوردیم. در مقابل بازیکنان ما در کارهای تهاجمی فوق العاده عمل کرده و گل های زیبایی را به ثمر رسانده اند. 

رجبی با اشاره به تاریخی بودن دیدار ایران و برزیل، گفت: این بازی نقطه عطف دیدارهای ایران در جام جهانی کلمبیا بود. محمد کشاورز بازیکن باتجربه ما گل حساس و سرنوشت سازی را در این بازی به ثمر رساند . این گل سبب شد تا برزیل از  لحاظ روانی، قافیه را به تیم کشورمان ببازد و در زمان پنالتی ها از پیش باخته بود.

مربی تیم فوتبال سایپا تهران درمورد دیدار ایران و روسیه در مرحله نیمه نهایی جام جهانی، بیان کرد: با توجه به ضعف ملی پوشان کشورمان مقابل اسپانیا باید خوشحال باشیم که در مرحله نیمه نهایی به مصاف روسیه می رویم. ما با روسیه بارها بازی کرده ایم و  کادرفنی تیم ملی فوتسال، شناخت بالایی نسبت به این تیم دارد. به هر حال روسیه نسبت به اسپانیا از لحاظ  روانی حریف راحت تری است. با این حال نباید از پیروزی پر گل حریف فردای تیم ملی مقابل اسپانیا به راحتی گذشت.
 
وی ادامه داد: با توجه به قدرت تهاجمی تیم ملی اگر بازیکنان کشورمان در کارهای دفاعی تمرکز بهتری داشته باشند، برتری مقابل روسیه دور از دسترس نیست. از طرفی در صورت صعود ایران به فینال، بعید می دانم برنده دیدار آر‍‍‍ژانتین و پرتغال توان رویارویی با تیم کشورمان را داشته باشد.
 
رجبی درباره خاطرات خود از جام جهانی  1992 فوتسال، گفت: هرچند ملی پوشان کنونی تیم ملی فوتسال قبل از حضور در کلمبیا، بازی های تدارکاتی کمی انجام دادند اما باور کنید تدارکات ما در آن زمان، نسبت به تیم فعلی خیلی کمتر بود. قبل از رفتن به هنگ کنگ بازی تدارکاتی انجام ندادیم و با چهار یا پنج جلسه تمرین به این رقابت ها رفتیم. در بازی نخست به هلند، قهرمان آن زمان اروپا با نتیجه 2 بر یک باختیم. در دیدار دوم و سوم خود هم ایتالیا و پاراگوئه را شکست دادیم و به عنوان صدرنشین راهی دور بعد شدیم. 

ملی پوش اسبق تیم ملی فوتسال ادامه داد: در دور دوم این رقابت ها با اسپانیا، بلژیک و لهستان همگروه شدیم. سه برد متوالی با نتایج 4 بر 2 مقابل اسپانیا، 2 بر صفر برابر بلژیک و سه بر یک مقابل لهستان و صدرنشینی عملکرد تیم ملی در این مرحله بود اما متاسفانه در مرحله نیمه نهایی مقابل آمریکا به دلیل کم آوردن بازیکنان از لحاظ  بدنی در 10 دقیقه پایانی پیروزی 2 بر یک را با شکست 4 بر 2 عوض کردیم.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: در آن زمان هیچ یک از بازیکنان تیم ملی فوتسالیست صرف نبودند و محمد مایلی کهن سرمربی ما ترجیح می داد از ترکیب بهزاد غلامپور، صادق ورمزیار، مهدی ابطحی و من که هماهنگی بیشتری داشتیم استفاده کند. نفر جلو تیم ما هم غالبا مجید صالح، اکبر یوسفی و محسن گروسی بودند. در بیشتر دقایق بازی های ما،  این ترکیب به میدان می رفت. از طرفی آمریکا به دلیل بهره مندی از بازیکنان قدرتمند، مانند تیم های کنونی فوتسال به صورت مداوم ترکیب خود را تغییر می داد و همین امر کار ما را سخت تر کرده بود. دروازه بان آن تیم آمریکا هم به نظر من بهترین دروازه بان تاریخ فوتسال بود که موقعیت های زیادی را از ما گرفت. در بازی رده بندی هم  به دلیل بی انگیزگی، در حالی که چهار بر دو از اسپانیا پیش بودیم، 10 بر 6مغلوب شدیم. اعتقاد دارم آن تیم ایران پتانسیل زیادی برای قهرمانی داشت که متاسفانه این فرصت را از دست دادیم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار