بازتاب‌ مناظره کهنه‌کار عرصه سیاست با غول مستغلات/ترامپ هیچ ایده‌ای درباره آنچه صحبت می‌کند ندارد!

پایگاه اینترنتی وکس به بررسی ناتوانی دونالد ترامپ در مناظره شب گذشته پرداخت.

اولین مناظره ریاست جمهوری دونالد ترامپ/ او هیچ ایده‌ای درباره آنچه صحبت می‌کند ندارد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی وکس در مطلبی نوشت: نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بین هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ برگزار شد. از نخستین دقایق این مناظره برتری کلینتون بر ترامپ واضح و مبرهن بود. کلینتون یک کهنه‌کار عرصه سیاست است. او تجربه فعالیت در وزارت امور خارجه و سنای آمریکا را داشته است. بنابراین سخن گفتن از ایده‌های خود درباره طیف وسیعی از مسائل برای وی به سهولت ممکن است.

در مقابل، دونالد ترامپ با حالاتی از سرگردانی، کج‌خلقی و تردید قرار داشت. او متهم به تبعیض نژادی و مخفی کردن اظهارنامه مالیاتی است و تا حدودی در مغلوب کردن رقیب خود ناتوان است. فراتر از اختلافات شخصی، در ادامه درمی‌یابیم ترامپ در این مناظره ایده‌ای برای صحبت کردن نداشت.

اطلاعات ترامپ درباره اقتصاد اندک است

ترامپ تنها میزان ثروت خود را به رخ می‌کشد. او فقط می‌گوید که چقدر ثروتمند است ولی ایده تأثیرگذاری برای رونق بخشیدن به اقتصاد یک کشور ندارد. اظهارات سطح پایین وی درباره اشتغال، خروج سرمایه آمریکا به‌وسیله چین و تأسیس بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان در مکزیک حاکی از آن است که وی سیاست اقتصادی صحیحی را دنبال نمی‌کند. ترامپ بارها کلینتون را به خاطر امضای قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی مورد انتقاد قرار داده است. به گفته ترامپ این قرارداد اقتصاد آمریکا را ویران کرده است. در حالی که تولید کارخانه‌های آمریکایی پس از تصویب این قرارداد تا 50 درصد رشد داشته است.

اطلاعات نامزد جمهوری‌خواه درباره سیاست‌های تجاری پایین است. او ایده جامعی درباره معاملات بین‌المللی ندارد و ارتقای خدمات داخلی را برای رشد اقتصاد آمریکا کافی می‌داند.

ایده‌های ترامپ عجیب و فراموش شده است

ترامپ زمانی گفته بود چینی‌ها عامل اصلی تغییرات آب و هوایی در جهان هستند. کلینتون پس از اعلام این موضوع با واکنش مخالف ترامپ مواجه شد. این نخستین باری نیست که ترامپ اظهارات پیشین خود را رد یا توجیه می‌کند. او مشکل اعتراف به خطا دارد و در مواجهه با اشتباهات خود تنها به واژه "هرگز" بسنده می‌کند. واکنش او درباره بدهی داخلی آمریکا، جنگ عراق، اصالت اوباما و... اقدامی غیر از عذرخواهی است و به تکرار در طی سخنان خود از بار اشتباهات خود شانه خالی کرده است.

به طور کل، دونالد ترامپ نمی‌داند درباره چه چیزی صحبت می‌کند و فکر می‌کند توانایی رد کردن اظهارات پیشین خود را دارد ولی موشکافی سخنان ترامپ در این مناظره نشان می‌دهد که او حتی درک کافی از مشکلات را ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار