یکی از نمایندگان کنگره: ترامپ همه علائم اختلال شخصیتیِ خودشیفتگی را دارد

یکی از نمایندگان کنگره آمریکا از حزب دموکرات درخواست کرده است دونالد ترامپ معاینه روانی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسوی لوموند در بخش وبلاگ‌های خود نوشت: کارن بِس(Karen Bass)، نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا از حوزه انتخابیه لس آنجلس اعلام کرده است: «قبل از رفتن به پای صندوق های رأی در هشتم نوامبر، باید درک بیشتری از سلامت روانی ترامپ داشته باشیم.»

وی که از سال 2010 نماینده کنگره آمریکا است طوماری اینترنتی راه اندازی کرده و در آن تأکید کرده است این غول مستغلات (ترامپ) همه علائم اختلال شخصیتی خودشیفتگی (نارسیس) را دارد.

بر اساس معیارهای انجمن روانپزشکی آمریکا در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، افراد خودشیفته دچار خود بزرگ بینی اغراق آمیز هستند و تصویری مبالغه آمیز از دست آوردها و استعدادهای خود دارند. آنها  توهم موفقیت های فوق العاده دارند و به صورت غیرقابل کنترلی نیازمند تحسین شدن هستند. آنها گرایش به استفاده از دیگران دارند و  نمی توانند نیازهای دیگران را بشناسند.

خانم بس معتقد است دونالد ترامپ تک تک این علائم را دارد. این نماینده دموکرات آمریکا در ادامه در ارتباط با هر یک از علائم اختلال خود شیفتگی جملاتی را  از ترامپ نقل کرده است. 

در پایان این مقاله آمده است: طومار مزبور بحثهایی را به راه انداخته است. برخی ها  معتقدند ترامپ بیشتر از آنکه بیمار باشد «نژاد پرست» است و نسبت دادن این وضعیت پزشکی به او،  سرپوش گذاشتن به عدم تمایل به اعتراف به جنبه های نه چندان مثبت  فرهنگ آمریکایی است. 

عده دیگری از جمله برخی از روانشناسان و بستگان بیماران خود شیفته، ابراز تأسف کرده اند که این نماینده کنگره با خود شیفته دانستن ترامپ، هزاران نفر را که دچار این اختلال روانی هستند تحقیر کرده است. به عبارت دیگر این که گفته شود دونالد ترامپ دچار بیماری خود شیفتگی است تصویر بسیار بدی از بیماران واقعی ارائه می دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۵
دقیقا زمانی که دیگران چنین فکری درباره افراد دارند ، افراد خود را یک آدم موفقی میبینند که با چشم باز و حس هفتم و هشتم یعنی کاملا واقعی صحبت میکند . یعنی اگر این نوع افراد به معنای واقعی خودشیفته باشند شرح دیگران نسبت به آنها نوعی حسادت است . چون اگر ترامپ واقعا بد حرف میزند اما روی یک نظم بد حرف میزند . کلا خوب حرف نمیزند همین با ارزش است تا کسی که خوب حرف میزند و همه اش دروغ است . منظور این که ما از حرفهای او متنفر هستیم اما نظم بد حرف زدن او که اصلا رو به خوب شدن نیز نیست با ارزش است . چون راحت تر از دور بیرون میرود .
آخرین اخبار